Gå til innhold

Eksamenskluss og stipend

bandreas

Anbefalte innlegg

Hei

Startet skolegang året 07/08, men fant ut at dette ikke var noe for meg i skoleåret 08/09 og sluttet midt i etter total mangel på motivasjon. Fant et nytt studie nå denne høsten, men fikk da en lei melding fra lånekassen om at jeg ikke ville bli invilget stipend og lån.

Saken er slik at jeg ikke hadde fått alle studieoeng fra skoleåret 07/08 sendt inn til lånekassen fra skolen. Skolen hadde glemt å sende inn en eksamenskarakter og en annen (Mappeeksamen pedagogikk) fikk jeg først forklart at var søkk borte, for så å få forklaringen "Vi strøk deg, men du kan få ta den opp igjen nå - over ett år senere".

Litt pussig mener jeg, da jeg ikke fikk noen beskjed om at jeg strøk fra verken faglærer eller på arena (Nettsted der karakterene ble gitt ut). Jeg fikk også bygge videre på pedagogikken fra første året uten at det ble noen bemerkninger rundt det.

Det skal nevnes at jeg sjekket arena.no etter karakterene mine noe etter det første skoleåret, og de lå ikke ute, så jeg tok kontakt med skolen og lurte på karakterene. Uten at jeg fikk noe svar. Men da jeg startet opp studieår nr 2 ble det hele glemt med tiden som gikk.

Nå ligger det ann til at jeg får avlegge eksamen på nytt i februar 2010. Noe som blir veldig vanskelig da jeg er student med en helgejobb på en bensinstasjon og har vanlige utgifter.

Her igjen stusser jeg litt på skolens troverdighet da oppgaven til eksamensmappa jeg nå skal levere (som jeg vistnok strøk på) ikke ligner den jeg leverte første skoleåret. Jeg har også sammenlignet oppgaven jeg nå har fått med de jeg gikk i klasse med sine oppgaver, og de stemmer ikke overens.

Hele situasjonen er helt latterlig, og jeg sitter her og kan gjøre lite. Lånekassen har en streng policy på det med stipend og lån så eneste veien å gjøre dette er gjennom skolen.

Selv føler jeg at jeg har rett til litt spesialbehandling av skolen da de verken har informert meg om mulige stryk karakterer eller sendt inn beståtte fag. Altså, jeg vil ta denne mappeeksamenen så snart som mulig istedet for å gå 6 mnd uten pengestøtte (for det er umulig for meg).

Er det noen som har noe input på en slik situasjon? All hjelp blir satt stor pris på da jeg nokså desperat prøver å finne en løsning på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...