exlexx Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg skal nå oppgradere min htpc, siden den ikke spiller av 1080p helt bra. Lurer da på om Amd Athlon 2 x2 3.ghz er greit nok til dette bruk? da denne cpuen kun bruker 65w og dermed kan kjøles lettere. Passer Am3 cpuer i am2+ hovedkort? Og jeg er ikke så inne i AMD/ATI saker, jeg så på ett hovedkort med Hybrid crossfire. Etter det jeg har skjønt så kan jeg da kjøre mitt pcie(ati hd2400) i crossfire med det innebygde skjermkoret? Får dette noe å si på video ytelse? eller er det bare til spill? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 CPU-en er (mer enn) kraftig nok.Vanligvis får man GPU til å avlaste CPU. Jeg kjørte min CPU på en enkjernes sempron (LE1250) og IGP. Vedr. skjermkort, så ville jeg heller byttet det ut, eks mot et 4xxx ATi eller nVidia 9400. Hybrid Crossifre gjør ikke videoavspilling bedre, mener jeg bestemt. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 AM3-prosessorar passar fysisk i AM2+-soklar. I dei fleste tilfelle vil det òg fungere å bruke AM3-prosessorar på AM2+-hvodukort, men dette bør du sjekke på hovudkortprodusentenes nettside. Hugs å flashe BIOS før du byttar prosessor, om det er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå