2new Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Vil det være mulig å lade en El-bil, mens man kjører ? Tenker på en mini-henger med et lite agregat på, som igjen lader El-bilen mens man kjører :-) -- 2new Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Som går på diesel eller bensin? Da blir jo hele vitsen med El-bil borte? Isteden måtte det vært en ekstra stor batteripakke, men om det blir noe særlig effektivt med tanke på vekt vet jeg ikke. Endret 14. september 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
2new Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Samme om det er diesel eller bensin. Hensikten er å ha fordelene til en elbil, i forhold til å kjøre i kollektivfelt, ingen bompenger, gratis parkering, lav årsavgift, billig forsikring ( i den rekkefølgen) samtidig at man har mulighet til lenger rekkevidde. Endret 14. september 2009 av 2new Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 skal du kunne kjøre kontinuerlig på strømmen fra aggregatet? eller starte det når du går inn på en butikk og handler? Lenke til kommentar
2new Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Kjøre med det hele tiden, så når tanken til agregatet er tomt, kan jeg kjøre på strøm til neste drivstoffpåfylling. Vet ikke om plassering av agregat på henger eller taket er best ? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Vel. Dette vil vel i såfall da bli betegnet som en hybrid. Jeg er ikke 100% sikker, men tror ikke du da vil få de samme godene som du ville gjort med en ren EL-bil. Chevrolet Volt bygger seg forøvrig på et lignende prinsipp. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kjøre med det hele tiden, så når tanken til agregatet er tomt, kan jeg kjøre på strøm til neste drivstoffpåfylling.Vet ikke om plassering av agregat på henger eller taket er best ? Ser for meg at en tilhenger gjør parkeringen mye vanskeligere. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) .. da har du fremtidens hybridbil, elmotorer som driver bilen, og aggregat som bruker hva som helst av det mest effektive som finnes til å lage energien som elmotoren trenger. Ikke dritten til Toyota med unødvendig avansert drivverk hvor bensinmotoren kobles direkte til hjul. Jeg tipper du bryter en eller annen godkjenning når du kobler det til bilen, men ellers ser jeg ingen grunn til at det ikke fortsatt skal kalles en elbil pr. definisjon ettersom det er hva bilen går på. Men jeg vil tro at du trenger mer noen kW, og sansynligvis er det ikke mye tilhengervekt du får lov til å ha på en sånn elbil som selges nå om dagen til Norge uten at de koster en halv mill. Endret 14. september 2009 av gxi Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 .. da har du fremtidens hybridbil, elmotorer som driver bilen, og aggregat som bruker hva som helst av det mest effektive som finnes til å lage energien som elmotoren trenger. Ikke dritten til Toyota med unødvendig avansert drivverk hvor bensinmotoren kobles direkte til hjul. Dieselelektrisk drift er jo faktisk en "eldgammel" løsning på store dumpere og diesellokomotiver, ikke godt å si hvorfor det tar så lang tid å få det inn på personbiler. Prius-løsninga er unødvendig komplisert, ja... Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 .. da har du fremtidens hybridbil, elmotorer som driver bilen, og aggregat som bruker hva som helst av det mest effektive som finnes til å lage energien som elmotoren trenger. Ikke dritten til Toyota med unødvendig avansert drivverk hvor bensinmotoren kobles direkte til hjul. Dieselelektrisk drift er jo faktisk en "eldgammel" løsning på store dumpere og diesellokomotiver, ikke godt å si hvorfor det tar så lang tid å få det inn på personbiler. Prius-løsninga er unødvendig komplisert, ja... Var vel en viss oppfinner på Andselv som laget en dieselelektrisk doning for en del år tilbake, så det er mulig å gjøre det enkelt. Men med dagens regelverk er det vel tvilsomt at en privatperson får noe slikt gokjent for bruk på vei. Lenke til kommentar
nree Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har du sjekket om det er mulig å lade en elbil mens den kjører? Ville nesten trodd det var en sperre for slikt. Lenke til kommentar
2new Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Har du sjekket om det er mulig å lade en elbil mens den kjører? Ville nesten trodd det var en sperre for slikt. Det er vel egentlig det jeg lurer på, om det vil fungere. Så får man sjekke lovverket.... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Syk ide, sier jeg bare xD Må bare følge med på denne Men tviler på det er så veldig lov med dieselagregat på taket. Evt i bagasjerom? Og eksosanlegg ut bak ? Ble jo litt tøft da egentlig Fosser svart røyk ut bak en el-bil Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Det er lov i Norge å ha påslått propanbrennere på tilhengere i vertfall.. Spørsmålet er bare om de må være godkjent for et eller annet for at de skal være lov? Endret 24. september 2009 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå