Thommisen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei Er det slik at alt det læreren sier om oss med andre lærere skal vi få vite? Altså at de skal fortelle alt de sier om oss uten at vi vet det. Ene læreren min sa at de hadde hatt møte og der hadde de snakket om hver enkelt elev, og da sa en i klassen at vi hadde rett til å vite alt de sa om oss. Håper dere greidde å lese dette og at dere vet om svar. Takk Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg skal spørre kona, hu underviser på 8 trinn dette året. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Jeg tror nok de pratet om at dere trengte å bruke mer tid på å lære norsk. Men for å svare ordentlig så nei, dere har ingen rett til å vite hva de prater om uavhengig av hva de prater om. Og ja, det er selvsagt helt normalt at lærere diskuterer elevene sine i forhold til undervisning. Endret 14. september 2009 av Pivotal Lenke til kommentar
Thommisen Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 dette var liksom om hvor bråkete vi var pluss en god del andre ting som handler om oss, der i blant hva de synsest om oss Lenke til kommentar
iKent Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 En lærer har taushetsplikt(mener jeg å huske) så de skal i utgangspunktet ikke sitte å snakke om elevene sine, om det ikke handler om en oppgave læreren trenger hjelp med å sette en karakter på. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) iKent: Ja, lærere har taushetsplikt om noe blir fortalt læreren konfidensielt, men er usikker på om den gjelder innad i lærerstaben og om den så gjør det så var ikke dette noe konfidensielt uansett. Thommisen: Dette er verken unormalt eller galt. Det sier vel seg selv at lærere prater om elevene sine med andre lærere? Endret 14. september 2009 av Pivotal Lenke til kommentar
iKent Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Pivotal: Ikke alltid. Jeg hadde en runde på min forrige lærer i norsk, da jeg fant ut at hun satt å skravla dritt om meg med kusina mi(hun visste ikke at kusina mi var kusina mi xD, så hun fortalte jo dette til meg senere) så viser jo bare at mange lærere ikke klarer å overholde taushetsplikten sin. Hun ser meg forøvrig ikke lenger inn i øynene når jeg møter på henne på skolen. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Og ha plikt og holde plikten blir vel to forskjellige ting. Kona sier ikke noe, bruker fiktive navn om hu vil ha tips. Lærere får sparken i dag om de skriver at vidar var urolig idag på facebok. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Taushetsplikt er absolutt i Norge. Man kan bryte plikta hvis det er fare for liv. Brudd på denne plikten er grunn til å få personen sparket. Hvis en person bryter denne taushetsplikta uten gyldig juridisk grunn, vil få anmerkning på det permanente rulleblad og vil bli nektet å jobbe innenfor områder som krever taushetsplikt. Er man nødt til å snakke om en person, så skal man kun bruke fornavn eller fiktive navn. Lærere som har deg i klassene sine kan snakke fritt om deg, men de kan ikke gjøre med andre lærere. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg tror ikke vi(elever) har rett til og vite alt lærerene sier om oss. Husker i 9ende så kom det en sånn inspektør til klassen vår og spurte hva alle het, så kom hun til meg og spurte : hva heter du da?, da sa jeg Truls(ikke mitt ordentlige navn), og hun bare. åååå, så du er truls, ja.. Da ble jeg drit sur, og spurte om hva de snakket om når de snakket om meg, men hun gadd ikke svare.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå