Gå til innhold

Tråden om London

Speik

Anbefalte innlegg

Har tidligere besøkt London to ganger, men skal dit igjen om en måned. Forskjellen er at denne gangen er jeg 18, og drar med venner. Skulle gjerne hatt tips til puber, utesteder, resturanter og generelt kule ting å gjøre i London! Jeg har gjort alt det obligatoriske turistgreiene, er mer interessert i mindre kjente attraksjoner.

Shoot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo slik at London ikke går tom for aktiviteter og min anbefaling er å prøve alle markedene som finnes:

• Camden Market
  • Portobello Market
  • Greenwich Market
  • Old Spitalfields Market
  • Petticoat Lane Market
  • Borough Market

Du kan også se HER.

Kan også anbefale å ta turen litt ut fra London som f.eks. et besøk til Windsor. Her kan du besøke dronningsdamens hjem eller en tur til legoland.

Hvis du ønsker å spise ute kan jeg anbefale restauranten Sarastro. En intim og herlig plass som jeg har besøkt et par ganger nå. Prøv å få bord på balkongene. Sjekk også veggmaleriene på toalettene. Restauranten har på kveldene oppvisning av klassisk musikk eller opera. Skal feire nyttår i London og håper denne plassen blir valg.... :thumbup:

Når det gjelder puber, så har jeg ingen favoritter og havner normalt sett på en ny hver gang. Det finnes så mange alternativer. :yes: (etter jeg fikk barn blir ikke dette prioritert)

Utesteder eller nattklubber har jeg kun besøkt sporadisk og husker ikke navnene. Men her kan det være en ide å spørre på hotellet du bor på. Muligens de kan hjelpe slik at du kommer inn "bakveien". Husk at det normalt sett er kleskode på nattklubbene i London. Noen ganger kommer du ikke inn med "hverdagsklær". Google nightclub london så vil du sikkert finne noe som passer.

Hvis ikke du finner noe her kan du jo prøve 101 ting å gjøre før du forlater London.

Kan også anbefale Londonpass sine sider for å finne forskjellige ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Morsom pub: Ye Old Chesire Cheese i Fleet Street. Men alle nabolag har et lass av puber, og det kan være minst like gøy å dumpe innom en av de lokale som har lavere turistfaktor.

Min anbefaling er å finne noen attraksjoner (det være seg museer, butikker, markeder, utstillinger ...) som er relatert til det du er interessert i i utgangspunktet. Jeg bruker mye av tiden min på klassisk musikk, en av mine bedre museumsminner er den gangen jeg var eneste besøkende på Händel House Museum og cembaloene skulle stemmes; spontan intimkonsert (dvs to tilhørere) i rommet Händel komponerte mye av sin musikk – herlig!

Husk at de forskjellige hotellene ofte er vant til å få klientell av én ganske bestemt type – og rådene conciergen gir reflekterer ofte dette. Er alle andre gjester på hotellet menn med lite hår og grå dress kan det hende at deres valg av både spisesteder og nattklubber blir litt sært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...