Xp3ri3nZ Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Får å vere helt ærligt.. Visst spill hadde kostet det samme som foreksempel Playstation Network spillene ca 100-150 kr så hadde eg ikke lastet ned et eneste spill hadde kjøpt alle! Pga eg vill ha covere i sammlingen og Multiplayer + støtte spillutviklerene. Men å ta 500-600kr er wildt drøyt! Eller dei kunne gitt det ut digitalt gjennom steam osv tror dei hadde tjent mer penger da! Lenke til kommentar
Error Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Er vel ikke de første som har tenkt litt "annerledes" nei. Personlig synes jeg denne kopibeskyttelsen som var i de første versjonene av Crysis-torrentene er litt morsom jeg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For de som ikke skjønner det, så blir skuddene dine på ett punkt i spillet plutselig til høner Endret 14. september 2009 av BloodOfCrom Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Virkelig bare ikke noe poeng i og gjøre lengre, GTA IV 200k kopibeskyttelse, den hadde masse slikt, og vel, tilslutt, var alt borte. Takket være crackerene. Kan og fortelle en annen morsom historie, kjøpt crysis fungerte ikke siden det ble kjørt et emuleringsprogram, nå skal altså utviklerene ikke tillate folk og spille siden folk kan ha piratkopiert andre spill? Latterlig, de bør bare gi opp, og komme med bedre metoder for og få folk til og kjøpe det. Jepp, prisen må ned for å få til dette... Men det går ikke. Fienden vår, utviklerne vil ha sine 80-90% av kjøpeprisen, så da sier det litt hvor mye man kan kutte med en attraktiv digital distribueringsmetode, dør utgiveren så går prisen ned. Det er der de burde angripe, når utgiverne er konkurs får vi fremgang, tenk på så mye mer nyttig de kunne ha brukt utviklingstida enn tullete kopisperrer? De kunne ha knertet en del bugs med den tiden. Eller, de kan gi seg med DRM, heller fokusere penger på og få spillet så finpusset som mulig? Det er jo bare til og innse at man kaster penger bort når beskyttelsene blir cracked 1-3 dager etter det er gitt ut? Lenke til kommentar
Newman Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har aldri hatt problemer med piratkopierte spill når det gjelder slike DRM bugs. Lovelig kjøpte spill derimot er en annen sak. Har opplevd flere ganger at jeg må cracke spillene mine fordi de er så gamle at kopibeskyttelsen ikke virker med nyere OS, eller at de ikke fungerer skikkelig pga at Daemon Tools er installert... Lenke til kommentar
Jallarotta Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Kopibeskyttelse igjen? At dem gidder... Det er ikke noe som helst problem å piratkopiere MMOer, og det sier jo sitt... Fin kommentar........! Gratulerer! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Takker og bukker. Det jeg mener er at folk spiller det meste på private servere helt gratis med en cracket klient. Om de klarer å piratkopiere et MMO som må spilles på nettet sammen med andre folk har ikke single-player spill en sjanse. I tillegg er folk villige til å kjøpe en helt ny konsoll til noen tusenlapper, åpne den opp (og dermed fjerne garantien) og lodde en brikke fast inne i den bare for å spare noen kroner på spill. Hvorfor ikke innse at slaget er tapt? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Fienden vår, utviklerne Dummeste jeg har hørt på lenge. Så de som gir ut spillene du spiller er fiendene dine fordi de vil tjene penger? Vær glad folk som meg fremdeles kjøper spill, så du kan sitte å spille dine piratversjoner. Kul type du gitt... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Enkelte folk er virkelig ikke smarte... Sant nok at DRM kan være plagsomt i blant, men å si at det er bortkastet, det er helt bak mål. Sammenlign det med en plen du ikke vil folk skal gå på. Du setter opp et skilt som sier ”Ikke gå på plenen”. Mange respekterer sikkert dette og går rundt plenen, men det er også mange som gir beng og går rett over. Så setter du opp et gjerde. Mange av de som tidligere gikk rett over plenen, de orker ikke å klatre over gjerdet, så de går heller rundt. Det vil fortsatt være de som er fast bestemte på at de skal ta snarveien over plenen uansett om de må klatre over et gjerde og svømme over en alligatorfylt vollgrav, og det er ikke mye å gjøre med disse. Likevel vil et vanlig gjerde gjøre at mange flere tar turen rundt plenen. Slik er det i software-verden også. Dersom det blir plagsomt å bruke en piratversjon av et program/spill, da vil langt flere gå over til den lovlige versjonen. Selv om DU er fast bestemt på at du aldri skal betale for et spill uansett, så betyr det ikke at det er tilfelle for alle. Det finnes selvfølgelig tilfeller hvor DRM også går utover de som spiller den lovlige versjonen. Dette blir selvfølgelig noe helt annet og er meget kritikkverdig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Enkelte folk er virkelig ikke smarte... Sant nok at DRM kan være plagsomt i blant, men å si at det er bortkastet, det er helt bak mål. Sammenlign det med en plen du ikke vil folk skal gå på. Du setter opp et skilt som sier ”Ikke gå på plenen”. Mange respekterer sikkert dette og går rundt plenen, men det er også mange som gir beng og går rett over. Så setter du opp et gjerde. Mange av de som tidligere gikk rett over plenen, de orker ikke å klatre over gjerdet, så de går heller rundt. Det vil fortsatt være de som er fast bestemte på at de skal ta snarveien over plenen uansett om de må klatre over et gjerde og svømme over en alligatorfylt vollgrav, og det er ikke mye å gjøre med disse. Likevel vil et vanlig gjerde gjøre at mange flere tar turen rundt plenen. Slik er det i software-verden også. Dersom det blir plagsomt å bruke en piratversjon av et program/spill, da vil langt flere gå over til den lovlige versjonen. Selv om DU er fast bestemt på at du aldri skal betale for et spill uansett, så betyr det ikke at det er tilfelle for alle. Det finnes selvfølgelig tilfeller hvor DRM også går utover de som spiller den lovlige versjonen. Dette blir selvfølgelig noe helt annet og er meget kritikkverdig. Det er bare det at DRM ikke er noe mer plagsomt for piraten når det er mer komplisert, løsningen er alltid den samme, hent ned piratversjon, ersatt en fil med en modifisert fil. Slik har det såvidt meg bekjent vært i årevis. Hver enkelt cracker ikke spillet sitt selv, derfor er sammenlikningen med hagen lite treffende. AtW Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Men så er det noe som ikke fungerer, som f.eks du kommer deg ikke ut av bilen i Godfather, eller Batman kan ikke glide. Piratene finner som regel rundt slikt også, men det er det som er å klatre over gjerdet i hagen; problemer som oppstår med piratversjoner. Det er naivt å tro at det er akkurat det samme om de dropper DRM fullstendig. Jeg kjøper ikke spill for å ha en ren samvittighet, jeg gjør det for at jeg vil ha garanti for at ting fungerer. Hadde alle piratversjoner fungert like bra som originalen og med full patch-støtte, da hadde jeg aldri kjøpt et spill igjen. Siden jeg vet at det oppstår problemer i blant med piratspill, da velger jeg heller å kjøpe for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Men så er det noe som ikke fungerer, som f.eks du kommer deg ikke ut av bilen i Godfather, eller Batman kan ikke glide. Piratene finner som regel rundt slikt også, men det er det som er å klatre over gjerdet i hagen; problemer som oppstår med piratversjoner. Det er naivt å tro at det er akkurat det samme om de dropper DRM fullstendig. Jeg kjøper ikke spill for å ha en ren samvittighet, jeg gjør det for at jeg vil ha garanti for at ting fungerer. Hadde alle piratversjoner fungert like bra som originalen og med full patch-støtte, da hadde jeg aldri kjøpt et spill igjen. Siden jeg vet at det oppstår problemer i blant med piratspill, da velger jeg heller å kjøpe for å være på den sikre siden. Det er untak, som blir rettet opp etter kort kort tid i nesten alle tilfeller. For meg er problematikken delvis motsatt, jeg hadde kjøpt flere spill om det ikke var feks tull med at man må ha i DVD-plata, som gjør at man uansett må cracke. Jeg cracker de fleste av spillene jeg kjøper, de fungerer bedre enn orginalen, ikke dårligere. AtW Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 selv om jeg forstå hvorfor det ikke blir levert med crack på spill, forstår jeg ikke hvorfor de enda ikke klarer å levere spill som IKKE trenger DVD platen (av de spillene som kjøpes på plate da..) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det forstår du om du tenker deg om litt. Hvor lett ville det ikke være å piratkopiere noe om du kun trenger å låne dvden til kameraten din, installere spillet og det er ditt for alltid. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det er vel dette man har serial koder for? "Alle" er koblet opp til internett, hvorfor ikke sjekke hvilke maskin som bruker hvilke serial kode hvor man må godkjenne flytting av kode elns. Eller at en serial kobles opp mot en konto (eks steam eller game spy) Uansett, de klarer det jo fint med media man kan laste ned fra nettbutikker. Hva er det som gjør det vanskeligere på DVD-plater? Platene trenge stort sett bare for å starte spillet anyway.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det forstår du om du tenker deg om litt. Hvor lett ville det ikke være å piratkopiere noe om du kun trenger å låne dvden til kameraten din, installere spillet og det er ditt for alltid. Ikke noe særlig lettere enn å hente det ned på en tilfeldig torrent-side... AtW Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det forstår du om du tenker deg om litt. Hvor lett ville det ikke være å piratkopiere noe om du kun trenger å låne dvden til kameraten din, installere spillet og det er ditt for alltid. Ikke noe særlig lettere enn å hente det ned på en tilfeldig torrent-side... AtW Med tanke på at vennene mine ikke akkuratt bor i nabohuset lengre, så er det faktisk lettere å laste ned enn å hente fra de! Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Problematikken er at denne DRMen 1, tar resurser, 2, er en pain in the ass, om du har kjøpt det lovlig eller ikke, 3, koster masser av penger som kunne vært disponert på annet 4, kan ungås veldig lett. Det med at ting ikke fungerer når det er piratkopiert er det dummeste jeg har hørt, om man laster ned skikkelige scene-releaser, fungerer det 99% av gangene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg