Gå til innhold

Bootstrap i Little Man Computer


Anbefalte innlegg

Vi har hatt litt om LMC på skolen, og har fått en oppgave hvor vi skal skrive en bootstrap i dette programmet, men jeg (og tilsynelatende en del av de andre også) er ganske usikre på hvordan man kan gjøre dette.

 

Meningen er at vi skal tenke oss at et program er lagret permanent i de første "postkassene". En branchinstruksjon som også er permanent ligger på lokalisasjon 0 og vil starte programmet, som så vil motta input og lagre dem i fortløpende postbokser. Fra og med 001. Verdiene representerer instruksjonene og data fra en brukers program som skal kjøres. Når 999 mottas som input data skal programmet hoppe til lokalisasjon 001

 

 

Noen forslag til omtrentlig fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har hatt litt om LMC på skolen, og har fått en oppgave hvor vi skal skrive en bootstrap i dette programmet, men jeg (og tilsynelatende en del av de andre også) er ganske usikre på hvordan man kan gjøre dette.

 

Meningen er at vi skal tenke oss at et program er lagret permanent i de første "postkassene". En branchinstruksjon som også er permanent ligger på lokalisasjon 0 og vil starte programmet, som så vil motta input og lagre dem i fortløpende postbokser. Fra og med 001. Verdiene representerer instruksjonene og data fra en brukers program som skal kjøres. Når 999 mottas som input data skal programmet hoppe til lokalisasjon 001

 

 

Noen forslag til omtrentlig fremgangsmåte?

 

Dette minner sterkt om et innlegg som egentlig bare er en bønn til oss om å gjøre hjemmeleksene dine.

 

Werner

Lenke til kommentar
Vi har hatt litt om LMC på skolen, og har fått en oppgave hvor vi skal skrive en bootstrap i dette programmet, men jeg (og tilsynelatende en del av de andre også) er ganske usikre på hvordan man kan gjøre dette.

 

Meningen er at vi skal tenke oss at et program er lagret permanent i de første "postkassene". En branchinstruksjon som også er permanent ligger på lokalisasjon 0 og vil starte programmet, som så vil motta input og lagre dem i fortløpende postbokser. Fra og med 001. Verdiene representerer instruksjonene og data fra en brukers program som skal kjøres. Når 999 mottas som input data skal programmet hoppe til lokalisasjon 001

 

 

Noen forslag til omtrentlig fremgangsmåte?

 

Dette minner sterkt om et innlegg som egentlig bare er en bønn til oss om å gjøre hjemmeleksene dine.

 

Werner

 

Er bare meg som ikke uttrykket meg tydelig nok:

Jeg skjønner ikke helt om dette programmet (lagret på 01) innebærer at input er undøvendig. ..alså at man går rett fra "boksen" hvor programmet ligger til å gjøre det som trengs for å skape en branch. (siden programmet tar inn input), eller om man må legge inn noen input, siden programmet "ikke har tsartet" før man når branchen?

 

Nineor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...