Vale Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Hei I de siste årene har jeg blitt mer og mer nysjerrig på det spirituelle aspektet av tilværelsen. Jeg tenker på selvutvikling og det å komme mer i kontakt med meg selv. Ikke religiøsitet, altså! Jeg føler meg, og har gjort det lenge, litt på tuppa. Mange symptom på stress og anspenthet bl.a., selv om jeg ikke kan si at jeg føler meg plaget av det. Men jeg tror organismen opplever det som et problem likevel, om du skjønner. Jeg har kanskje blitt så vant med å ha det sånn, at jeg opplever det som normalt? Var med på ett nybegynnerkurs i yoga en gang, med Siri fra Zenith yoga (tror jeg), og det var såpass givende, at jeg ble nysjerrig. Men jeg klarte ikke å holde på rutinene jeg lærte på kurset... Gled over etter en måned:P Hvorfor jeg åpner denne tråden er konkret fordi jeg vil ha råd og tips om ressurser på nettet der jeg får den informasjonen jeg trenger. Syns det er vanskelig å finne gode, etterrettelige sider om emnet. Trondheim heter byen min, og hvis noen kunne si meg hvilke yogaskoler som fins byen og hvor de ligger, hadde jeg vært takknemmelig. Jeg vet de kjører kurs på 3T, men det er ikke sånn jeg tenker på. Jeg vil ha de som er dedikert til sånn... Hvilke er "best", både pris og kvalitet? Forøvrig ser jeg, til min store forskrekkelse, at "Den massive tråden om yoga/meditasjon/selvutvikling (velg den som passer) tråden" glimrer med sitt fravær! Generell diskusjon rundt emnet kan dere for så vidt bruke denne til, da jeg mottar alt med stor takk. Men jeg oppfordrer likevel noen som føler kallet til å lage nevnte tråd:) Takk for oppmerksomheten! Endret 4. oktober 2009 av Vale Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Vet ikke så mye om hvilke muligheter som finnes i Trondheim, men jeg vil anbefale deg å ta en titt på Kundalini yoga. Dette er en veldig interessant form for yoga som gir masse energi og reduksjon av stress og anspenthet. Her er en video på over 50 minutter som er praktisk rettet: http://www.youtube.com/watch?v=dnbzxMsjbIk&fmt=18 Lenke til kommentar
Vale Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Jo da, filmen var fin den, men prøver jeg å gjøre dette selv, kommer jeg ikke til å få det til. Og når jeg ikke får det til, da gidder jeg snart ikke mer:) Så jeg må på en skole og lære meg det skikkelig! Endret 14. september 2009 av Vale Lenke til kommentar
Vale Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Du kan jo begynne med ACEM-meditasjon, det er ikke noe religiøst ved det, og veldig effektiv stressmestring. Du har også Norsk yogaskole. Det har jeg ikke prøvd enda, men skal på yogakurs til uka, så for se hvordan det er:) Det er også veldig bra priser (studerer du, får du studentrabatt). Lykke til:) Lenke til kommentar
Vale Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Takker Endret 19. september 2009 av Vale Lenke til kommentar
Slush1 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Virker meningsløst, men for all del. Riktignok tror ikke jeg på noe spirituelt ved tilværelsen. Lenke til kommentar
Ceridwen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Virker meningsløst, men for all del. Riktignok tror ikke jeg på noe spirituelt ved tilværelsen. Hva mener du? Det trenger ikke være noe religiøst eller spirituelt over meditasjon. ACEM-meditasjon er bassert på psykologi og vitenskap. Les litt om det du;) Lenke til kommentar
Vale Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Gjerne utdyp, ja, Slush1... Mulig du har rett, skjønner du:) Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Er noen lydbøker om det på spotify. Er vel pusteøvelse som er funnpillaren som får alt annet til å fungere i yoga o.l. Og pusteøvelsene er så homo/kjedelige/slitsomme at jeg ikke gidder. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Takker, selv om jeg ikke skjønte helt homo-vinklingen din... Er det homo å puste, eller er det yoga som er homo, eller hva? Jeg er for øvrig såpass gammel at jeg hever meg litt over sånt:) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Tror det er nytteløst å starte noe så omfattende som yoga uten å ha en veileder. Å bare lese på internett er ikke akkurat noe motiverende, med uendelige mengder tekst som finnes der ute. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Takker, selv om jeg ikke skjønte helt homo-vinklingen din... Er det homo å puste, eller er det yoga som er homo, eller hva?Jeg er for øvrig såpass gammel at jeg hever meg litt over sånt:) Pusteøvelsene der man skal lage en teit lyd, sitte i en rar posisjon og puste med magen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Og hva har homofile med det å gjøre? Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Og hva har homofile med det å gjøre? Ingenting, men liker det ikke. Er så fjollete de teknikkene. Homo=fjollete i betydningen jeg brukte. Endret 21. september 2009 av Reproductivist Lenke til kommentar
Vale Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 *sitte i lotus* ooooooohhmmm Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Så du går bare inn i alle trådene du ikke liker og poster innlegg "Nei det er homo" for å få mere postcount? Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Så du går bare inn i alle trådene du ikke liker og poster innlegg "Nei det er homo" for å få mere postcount? Nei! Mer variert enn det. Lenke til kommentar
altbeans Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Noen som har prøvd hemi-sync? Jeg har Chakra Journey - Metamusic og synes den er en fantastisk hjelp til å forbedre mentale tilstander, men kunne tenkt meg å prøve noen av de andre. Noen som kan anbefale en bra cd? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Du kan jo se på litt på iMusic. Ellers så har du jo iDoser, bwgen og sbagen. Holo-Sync fra Centerpointe går også for å være veldig bra. Så har du jo Silva-serien også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå