Gå til innhold

Kabinett + PSU til server med 5+ harddisker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig skaffet meg noen flere harddisker til serveren min og trenger derfor nytt kabinett på grunn av manglende harddisk plasser. Derfor trenger jeg hjelp til å finne et billig kabinett (trenger ikke å se fint ut ettersom det ikke skal vises frem så mye) med plass til minst 5 harddisker (helst ha mulighet til å sette inn flere etterhvert). Hovedkortet mitt er mATX så det må støttes.

Edit: Har endret topic sånn at PSUen også kommer med

Endret av bflugon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle ATX kabinett støtter vel mATX? Er jo bare en kortere og tilnærmet kvadratisk utgave av ATX.

Ville kjøpt et solid og tungt fulltower og kjøpt noen innretninger for å hindre bevegelse/ressonans i kabinettet som skaper unødvendig mye bråk og sørget for tilstrekkelig med kjøling.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på denne https://prisguiden.no/product.php?productId=90811 Har den 10 eller 6 stk 3 1/2 brønner?

Hei.

Den har nok bare 6 brønner totalt, 2 av de er tilgjengelig fra forsiden (floppy)

Produsentlink

Er selvfølgelig mulig å putte inn adaptere i 51/4 brønnene da.

Slik som f.eks. denne som gir plass til 3 disker i 2 51/4 brønner.

Ellers er jo et rimelig kabinett med god plass f.eks. dette med 7 interne brønner for disker, samt mulighet til flere med adaptre i de store brønnene.

Nettulf

Lenke til kommentar

Takker for svar

Jeg kjøpte den siste Nettulf linka til og henta den i dag. Men når jeg kom hjem fant jeg ut at PSUen min var ganske spesiell og at den dermed ikke fungerte med det nye kabinettet. Derfor trenger jeg ny PSU også så hvis noen kunne hjelpe meg å finne en som tåler 5+ harddisker og dette http://no.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=2 hovedkortet. Helst så mye til overs som mulig men det skal ikke være altfor dyrt.

Lenke til kommentar

Men ifølge hjemmesiden til ASUS og det jeg selv kan se så bruker hovedkortet mitt 24+4 i strømkontakt (vet ikke helt hva det heter). Den du linka til er jo 20. Går det for det samme eller må jeg ha 24+4? Og hvor mye Watt er det anbefalt at jeg trenger?

Lenke til kommentar

En ting til: På spesifikasjoner står det "drevkontakter" er det de hvite som gir strøm til dvd-rom, harddisker etc? Ville veldig gjerne likt en link til en bra og rimelig PSU som tåler serveren min

Edit: skriveleif

Endret av bflugon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...