gullfaks1 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Jeg har en Core i7-maskin med 64-bit windows 7. Den har 6GB minne (2+2+2), og har virket godt fram til for en mnd siden. Da starten den med å låse og re-boot randomly. Jeg fant nå ut at bare 4GB ram detekteres av windows (jeg vet at alle 6GB var synlig etter installasjon). Noen ideer? Har kjørt minnetestprogram uten å finne noen feil. Kjell Arne Oppdatering: Har kjørt ulike diagnostiseringsprogrammer. De ser ut til at systemet kun detekterer 2 av 3 minnemoduler. Mulig den ene er defekt. Endret 14. september 2009 av gullfaks1 Lenke til kommentar
KimmiboyxD Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg har en Core i7-maskin med 64-bit windows 7. Den har 6GB minne (2+2+2), og har virket godt fram til for en mnd siden. Da starten den med å låse og re-boot randomly. Jeg fant nå ut at bare 4GB ram detekteres av windows (jeg vet at alle 6GB var synlig etter installasjon). Noen ideer? Har kjørt minnetestprogram uten å finne noen feil. Kjell Arne Oppdatering: Har kjørt ulike diagnostiseringsprogrammer. De ser ut til at systemet kun detekterer 2 av 3 minnemoduler. Mulig den ene er defekt. Hmm.. Muligens defekt RAM-brikke? Prøv å re-sette inn RAM-brikken å se om det kommer noe da? Lenke til kommentar
gullfaks1 Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Prøv å re-sette inn RAM-brikken å se om det kommer noe da? Har gjort det nå, men fremdeles ingenting. Har også byttet om på plasseringen på 2 av minnebrikkene. Da melder Asus PC probe at "problemet flytter seg". Så dette er nok en defekt brikke, og jeg har tatt kontakt med Amentio for en retur. Litt rart at brikken plutselig tar kvelden etter noen mnd... Mulig det er et vanlig problem. Takk for svar. Endret 15. september 2009 av gullfaks1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå