lperik Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei. Satt i helgen på pcen til min mor og skulle installere win7 på denne. Jeg har fra før partisjonert disken (80gb seagate 7200.7 ide) så systempartisjonen er på 10gb og resterende ~70GB er til musikk, filmer osv. Tok som vanlig backup av alle dokumenter, favoritter osv til en egen backup-mappe på den store partisjonen på samme disk. Så langt alt ok. Tenkte at 10gb var litt i minste laget til å legge inn windows7 på så bootet opp med en partition magic oppstarts-cd og minsket partisjon 2 med 10gb og la dette til på systempartisjonen så jeg skulle få 20gb til windows. Etter alle instillinger var satt startet jeg prosessen og disken stod å tygget og gikk i mange timer. Fikk så en melding om at alle prosessor var ferdige uten feil, og at jeg måtte restarte pcen. Gjorde dette og ante fred og ingen fare da jeg skulle installere windows. Kom til valget med å formatere disker, og der ser jeg til min store forferdelse at det kun ligger 1partisjon der, på 33GB RAW. Svetten begynte å piple litt fra panna og jeg skyntet meg å dytte disken inn i en annen pc og se på innholdet. Igjen, disken ble synlig som en 33gb disk med formatet RAW. Kjørte igang partition magic for å se på hele disken, men disken blir detektert feilaktig og det virker nesten som at de siste 45gb av disken bare har forduftet... En del av innholdet på disken ligger på andre medier og er dermed allerede reddet, men bryllupsbilder diverse håper jeg det kan gå ann å hente ut fra den korrupte disken. -Finnes det noe program som kan finne frem til de tapte filene (og rette opp feilen på disken) når dere leser hva som har blitt gjort med den? Mvh Lars Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec Det får ut bildene i allefall. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Fant noe som het Acronis Recovery eller no i den dur, med den fikk jeg hentet opp alt som lå på den ødelagte partisjonen. Noe korrupte bilder og mp3, men det får gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå