Landeplagen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ser etter et anlegg som skal brukes til både musikk, spill og film. Er glad i god bass! Vil helst ha et anlegg med Blu-ray, men det er ikke helt nødvendig. Har sett på disse tre anleggene: Harman HS350 10 999,- Panasonic BT200 6 995,- Panasonic BT205 8 495 ,- Hvilket burde jeg velge? Noen som vet om noe bedre? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Ser etter et anlegg som skal brukes til både musikk, spill og film. Er glad i god bass! Vil helst ha et anlegg med Blu-ray, men det er ikke helt nødvendig. Har sett på disse tre anleggene: Harman HS350 10 999,- Panasonic BT200 6 995,- Panasonic BT205 8 495 ,- Hvilket burde jeg velge? Noen som vet om noe bedre? http://www.surround.no/product/435394/_Dyn...-5.1-pakke.html + http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=127947 Dasker det du har funnet der ihvertfall... Endret 14. september 2009 av pifler Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Har det noe å si at hovedenheten/receiver støtter 7.1 om jeg har 5.1? Den støtter vel 5.1 også? Noen som kan bekrefte? Dumt spørsmål, muligens. Ser også ut som den ikke har DVD/Bluray-spiller, men det kan jeg leve uten. Ser bra ut, dette. Noen andre som har synspunkter? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har det noe å si at hovedenheten/receiver støtter 7.1 om jeg har 5.1? Den støtter vel 5.1 også? Noen som kan bekrefte? Dumt spørsmål, muligens.Ser også ut som den ikke har DVD/Bluray-spiller, men det kan jeg leve uten. Ser bra ut, dette. Noen andre som har synspunkter? Ja, støtter 5.1 Du kan spare inn på receiveren hvis du vil ha blu-ray, men jeg hadde heller kjøpt den der og ventet Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Du kan spare inn på receiveren hvis du vil ha blu-ray, men jeg hadde heller kjøpt den der og ventet Yess, det høres ikke dumt ut. Ser ikke mye på film. Det er mest for spilling og musikk dette, så den ser knall ut. Er jo greit med 7.1-støtte om jeg skulle ville oppgradere i fremtiden. Lurer på om jeg skal rett og slett bestille i dag. Edit: Da var det bestilt. Takk for tips. Vi får se om jeg blir fornøyd (det blir jeg sikkert). Endret 14. september 2009 av Lande Lenke til kommentar
delfin Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Du kan spare inn på receiveren hvis du vil ha blu-ray, men jeg hadde heller kjøpt den der og ventet Yess, det høres ikke dumt ut. Ser ikke mye på film. Det er mest for spilling og musikk dette, så den ser knall ut. Er jo greit med 7.1-støtte om jeg skulle ville oppgradere i fremtiden. Lurer på om jeg skal rett og slett bestille i dag. Edit: Da var det bestilt. Takk for tips. Vi får se om jeg blir fornøyd (det blir jeg sikkert). Du får komme med tilbakemelding Et lite tips angående F6: de spiller desidert best med pluggene tettet, spesielt siden du har en sub som tar de dype frekvensene... Ekstreme valueformoney-høyttalere Hvis du blir rik en gang kan du bytte frontene med f.eks XTZ 99.36, men det blir nok ikke nødvendig med det første... Lykke til Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Hmm, jeg lurer på om pakken medfølger kabler? Hvis ikke trenger jeg nok hjelp til å velge riktige kabler. Er ikke helt sikker på hvilke kabler jeg skal bestille. Edit: Med mindre kablene som brukes er vanlige kobber-kabler. Da har jeg mer enn nok. De er vel det, foruten kanskje sub-kabelen? Høyttalerne kommer i morgen, regner jeg med. Endret 15. september 2009 av Lande Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du kan spare inn på receiveren hvis du vil ha blu-ray, men jeg hadde heller kjøpt den der og ventet Yess, det høres ikke dumt ut. Ser ikke mye på film. Det er mest for spilling og musikk dette, så den ser knall ut. Er jo greit med 7.1-støtte om jeg skulle ville oppgradere i fremtiden. Lurer på om jeg skal rett og slett bestille i dag. Edit: Da var det bestilt. Takk for tips. Vi får se om jeg blir fornøyd (det blir jeg sikkert). Du får komme med tilbakemelding Et lite tips angående F6: de spiller desidert best med pluggene tettet, spesielt siden du har en sub som tar de dype frekvensene... Ekstreme valueformoney-høyttalere Hvis du blir rik en gang kan du bytte frontene med f.eks XTZ 99.36, men det blir nok ikke nødvendig med det første... Lykke til Litt OT, men hvor får man tak i slike plugger for å plugge bassrefleksrør? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du kan spare inn på receiveren hvis du vil ha blu-ray, men jeg hadde heller kjøpt den der og ventet Yess, det høres ikke dumt ut. Ser ikke mye på film. Det er mest for spilling og musikk dette, så den ser knall ut. Er jo greit med 7.1-støtte om jeg skulle ville oppgradere i fremtiden. Lurer på om jeg skal rett og slett bestille i dag. Edit: Da var det bestilt. Takk for tips. Vi får se om jeg blir fornøyd (det blir jeg sikkert). Du får komme med tilbakemelding Et lite tips angående F6: de spiller desidert best med pluggene tettet, spesielt siden du har en sub som tar de dype frekvensene... Ekstreme valueformoney-høyttalere Hvis du blir rik en gang kan du bytte frontene med f.eks XTZ 99.36, men det blir nok ikke nødvendig med det første... Lykke til Litt OT, men hvor får man tak i slike plugger for å plugge bassrefleksrør? Det vet jeg faktisk ikke. Det går an å bare bruke et par ullsokker eller noe, eller man kan lage noen selv av skumgummi... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Høyttalerne høres bra ut, de. Sub'en må jeg kjøpe RCA-kabel til, så den har jeg ikke prøvd enda. Men jeg har et problem med forsterkeren... Den liker ikke komponent-kabelen som går fra Xboxen min. Xboxen har ikke HDMI, så jeg må bruke komponent-kabel (Grønn, blå rød). Jeg prøvde med vanlig rød, hvit og gul kabel (kompositt) og det fungerer, men da får jeg jo ikke HD. Om jeg bruker USB-inngangen med MP3-spilleren min så fungerer alt som det skal. Lyd og bilde og alt. Noen som har peiling på hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Høyttalerne høres bra ut, de. Sub'en må jeg kjøpe RCA-kabel til, så den har jeg ikke prøvd enda. Men jeg har et problem med forsterkeren... Den liker ikke komponent-kabelen som går fra Xboxen min. Xboxen har ikke HDMI, så jeg må bruke komponent-kabel (Grønn, blå rød). Jeg prøvde med vanlig rød, hvit og gul kabel (kompositt) og det fungerer, men da får jeg jo ikke HD. Om jeg bruker USB-inngangen med MP3-spilleren min så fungerer alt som det skal. Lyd og bilde og alt. Noen som har peiling på hva som kan være problemet? Hva er problemet? Du får ikke lyd, eller bilde? Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Litt OT, men hvor får man tak i slike plugger for å plugge bassrefleksrør? Klipp til en sånn svamp du vasker bilen din med, de er store og tykke og fyller bra ut. Biltema har noen billige, så du trenger ikke bruke en brukt hehe. Endret 19. september 2009 av hypnotize7 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Glem det, fikk fikset alle problemer. Suben trengte bare en simpel RCA-kabel fra Pre-out til L på subben. Var vanskelig å finne ut dette, synes jeg! Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Klipp til en sånn svamp du vasker bilen din med, de er store og tykke og fyller bra ut. Biltema har noen billige, så du trenger ikke bruke en brukt hehe. Det var sannelig ingen dårlig idé! Takk! Jeg bruker ullsokker nå, og der fungerer forsåvidt fint det også, men når kulda setter inn trenger jeg jo ullsokkene mine Endret 20. september 2009 av Pennywise Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Glem det, fikk fikset alle problemer. Suben trengte bare en simpel RCA-kabel fra Pre-out til L på subben. Var vanskelig å finne ut dette, synes jeg! Skjønner ut i fra dette at subben har L+R inngang? Lite tips da; Du får noen desibel kraftigere lyd om du kjøper en y-kabel så begge inngangene på subben er i bruk. Her er en billig en; http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53268387 . Og "lakris-lissene" som følger med duger lite til å sende lyd i Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Skjønner ut i fra dette at subben har L+R inngang? Lite tips da; Du får noen desibel kraftigere lyd om du kjøper en y-kabel så begge inngangene på subben er i bruk. Her er en billig en; http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53268387 . Og "lakris-lissene" som følger med duger lite til å sende lyd i Ah. Takk for tipset. Egentlig trenger jeg ikke det, men er jo greit å ha likevel, om man skulle få lyst til å teste subben litt. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Så, OP, fornøyd med anlegget? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Så, OP, fornøyd med anlegget? Yepp! Har ingen innvendinger med verken høyttalere eller forsterker. Er spesielt glad i subwooferen. Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Men jeg har et problem med forsterkeren... Den liker ikke komponent-kabelen som går fra Xboxen min. Xboxen har ikke HDMI, så jeg må bruke komponent-kabel (Grønn, blå rød). Jeg prøvde med vanlig rød, hvit og gul kabel (kompositt) og det fungerer, men da får jeg jo ikke HD. Noen som har peiling på hva som kan være problemet? Vet ikke om du har løst dette problemet, men når en bruker komponent må en svitsje over til "HD" på koblingen som går inn i x-boxen. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Vet ikke om du har løst dette problemet, men når en bruker komponent må en svitsje over til "HD" på koblingen som går inn i x-boxen. Problemet var at forsterkeren ikke støtter 1080p via Component. Må bruke HDMI. Switcha over til 720p. Da funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå