Gå til innhold

Snu rekkefølge på x antall bilder..

Gjest Slettet-45jaQkrH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-45jaQkrH

har tatt endel bilder med kameraet mitt her nå, og har overført de til PC`en. Ca 5700 bilder. Eneste problemet er at de er nummerert i feil rekkefølge... nr 0001 er egentlig det siste bildet, og nr 5791 er det første egentlig. Trenger å finne ut hvordan jeg på en enkel måte kan snu rekkefølgen på nummereringen, reversere den. :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskelig å hjelpe når du ikke oppgir hvilket program du bruker. Prøv help-menyen i programmet du bruker. Dette er også noe som bør stå i bruksanvisning. Hvis du ikke har den, prøv å søke med Google. Hvis du søker etter navnet på programmet, bør dette være ganske lett å finne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

-bildene er allerede på maskinen, i .jpg-format.

Er i førsteomgang snakk om å reversere nummerrekkefølgen på dem.

Så har ingenting med programmet jeg brukte for å overføre dem. Står null om det i bruksanvisninga.

Lenke til kommentar
-bildene er allerede på maskinen, i .jpg-format.

Er i førsteomgang snakk om å reversere nummerrekkefølgen på dem.

Så har ingenting med programmet jeg brukte for å overføre dem. Står null om det i bruksanvisninga.

Ok, du skal kunne ordne dette med Utforsker med Vis, Ordne ikoner, men det virker ikke som man kan ordne dette i omvendt rekkefølge.

Du kan evt prøve gratisprogrammet 2Explore. Jeg er ikke sikker om du klarer omvendt rekkefølge her heller, men programmet virker ganske avansert så du kan prøve.

Hvis ikke dette hjelper, kan du søke med google.

Lenke til kommentar

Du skal forresten klar dette med DOS-kommandoen DIR

Se Windows.no

Jeg har ikke prøvd selv men kanskje noe slikt:

dir c:/mappe/*.* /O -N

Bruk dir /? for å se mulighetene.

Problemet er kanskje at dette vil kun gjelde for DOS, men ikke i Windows. Jeg har altså ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...