War Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg er medlem i en pistolklubb, men jeg vil også skyte med gevær på blink. Må jeg ta jegerprøven og pugge opp og ned på dyr når jeg ikke skal skyte noen? Eller holder det å melde meg inn i en rifleklubb og skyte på blink der? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Rifleklubb skal holde for å kunne skyte på blink,men hvis du både vil jakte og skyte på blink så kan du ta jegerprøven. Endret 15. september 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Siden jeg ikke vil skyte på dyr, melder jeg meg inn i en klubb, tar et praktisk kurs og kan kjøpe gevær og ammo. Men ikke jakte. Det hadde vært genialt, da skal jeg undersøke det. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Stemmer det. Kan være at du må være medlem i seks måneder først, før du får innvilget søknad fra politiet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Stemmer det. Kan være at du må være medlem i seks måneder først, før du får innvilget søknad fra politiet. ? Ikke for gevær, da holder det vel med å være myndig å ha plettfritt rulleblad. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Som skrevet skyter jeg pistol og da måtte jeg vente i 6 mnd pga politiet. Vet ikke om jeg må det på gevær, men jegerprøven tar en uke og de får gevær med en gang. Men nå er rifleklubb litt annerledes. M16, ag3, alle maskingevør og pistoler som finnes KUN med halvautomat-tilpasset sikkring. Det kan jo hende dette krever litt mer en et kurs. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hva med praktisk rifle eller hagle War? Da kan du erverve litt mer spenstige rifler/hagler om du ønsker og får en litt mer actionfylt skyting. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) TFS ( litt rar side) Det er det jeg har sett på, men det står for eks ta med eget våpen og ammo på nybegynnerkurset = ha det fra før = ? = ta jegerprøven for å skaffe det? Ser ut som det er lagt opp for de som allerede har masse våpen som vil ha action. Endret 16. september 2009 av War Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Flere av de våpnene man har til praktisk rifle/hagle får man ikke ervervet på grunnlag av jakt.Så det ville vært litt vansklig. Eneste våpen som man kan bruke til praktisk rifle som også kan erverves på grunnlag av jakt er Ruger mini-14. Endret 16. september 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Jeg mente på selve kurset, ta med egen pistol og 300 skudd osv. Ikke noe problem for meg men hva med helt nybegynnere? Hvor skal de få pistol fra? Så for å bli med i en rifleklubb må man bli med i andre klubber for å skaffe våpen og ammo først? For å så bli med og få tilatelse til andre våpen. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Kan du ikke bare slå på tråden til en av klubbene og høre hvordan ting fungerer,så får du vite alt med engang i stedet for å spekulere i hvordan det kan fungere. Endret 16. september 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå