dreen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Heisann hw.no! Dette er da min første tråd her. Det har seg sånn at jeg har bestillt ny pc - fra datakjeden - og lurer på om alle delene passer. Visst det viser seg at delene ikke passer, kansellerer jeg ordren, så på en måte haster dette litt Delene jeg har bestillt Intel Core 2 Duo e8400 Asus P5Q PRO TURBO Corsair TWIN2X PC8500C5 2x Samsung F1 250 GB harddisker. Cooler Master HAF 922 kabinett. https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=103188 Dette er det jeg har bestillt, skjermkort er bestillt fra netonnet og heter Gainward Radeon HD 4870. Dette kortet finner du ikke her på hw.no . Strømforsyneren heter Apevia Chameleon elns og er på 550W. Visst det er noe jeg burde gjøre, ny bios etc til hk, whatever, så vær så vennlig å skriv det her. Prosessor/ram/skjermkort etc skal nok ikke overklokkes med det første, men kom gjerne med tips/erfaringer rundt klokking. Alle disse delene passer sant? Visst det er noe jeg har glemt, så skal jeg rette det med en gang. Håper på raske svar. Peace out, -dreen Lenke til kommentar
bzim Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Delene jeg har bestilltIntel Core 2 Duo e8400 Asus P5Q PRO TURBO Corsair TWIN2X PC8500C5 2x Samsung F1 250 GB harddisker. Cooler Master HAF 922 kabinett. https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=103188 Spec for HK finner du her Asus P5Q PRO TURBO Jeg er ingen ekspert, men en av de få som er våken nå <g>, og etter det jeg kjapt kan se skal både ram og cpu du har bestilt matche til hovedkortet. Det kan du sjekke selv på linke over. (kan også legge melding til webshoper når du bestiller slikt, be dem bekrefte at ting passer sammen, be dem ta kontakt hvis så ikke) Tips, gå til netshop.no, se under datakomponenter ->>> oppgraderingspakker. Kjøp heller Core i5 pakken der med hk/cpu/ram i pakken til 3795 "Oppgraderingspakke Intel - i5 750: P7P55D, Socket 1156, 4 GB Platinum Minne ". Fyll på med kabinett, disker osv. Da far du et system som er kjappere en det du satser på nå. Ikke så viktig om det er en kontorpc, men det ser nå ut som du vil spille litt da mtp ditt valg av skjermkort. Du finner slike oppgraderingspakketilbud hos Komplett også. Les om Core i5 og test av denne vs de tre andre mest aktuelle plattformene nå (inklusiv den utgående du har valgt her) hos Toms Hardware In Theory: How Does Lynnfield's On-Die PCI Express Affect Gaming? Hopp rett til konklusjon på siste side om du ikke orker å lese alt, se også på benchmark plansjene...så får du en ide... Rettelse: Intel Core 2 Duo som du har valgt er ikke med i testen en gang, tester den som er hakket over, Core 2 Quad...som altså er o ferd med å blit erstattet av av Core i5 og Core i7 nå Endret 14. september 2009 av bzim Lenke til kommentar
dreen Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Hm, ja, det så ikke dumt ut! Vi får nå se om budskjettet strekker seg så langt, får håpe det. Så du tror det er lurere å kjøpe et i5-system til gaming? Skal spille Source, og da skal pcen takle det ganske godt, stabil 100 fps osv.. Vi får se om jeg satser på i5 da -dreen EDIT: Nei, tror ikke jeg går for i5.. tror jeg bare har ordren på delene i den første posten, og oppgraderer når i7/i5 faller i pris. Blir over budskjettet, og med like stramt budskjett som mamma og pappa så blir det vanskelig Jaja, tusen takk for hjelpen! Endret 14. september 2009 av dreen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå