Deneb Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Noen som kjenner til noen gode pianosoler? Gjerne intense med mye følelser og kraft i.. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Piano soloer eller keyboard soloer? Uansett. det er jo ikke akkurat en solo men du kan jo titte på måneskinnsonaten (tror jeg det var) den raske delen av den. Hvis ikke så er piano delen på progenies of the great apocalypse av dimmu ganske pen, men kanskje ikke så lett å få tak i noter/tabs til. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Noter på den her. Desverre ikke på piano delen. Det er ikke en veldig god tab, har faktisk sjekket etter det veldig lenge selv fordi vi spilte den med bandet, fant ikke noen gode noter eller tabs noen steder. Altså en tab som inneholdt piano delen. Endret 14. september 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ok, da beklager jeg. Jeg gadd ikke åpne den, men så i beskrivelsen at keyboard var med, så da regnet jeg med at soloen også var der. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ok, da beklager jeg. Jeg gadd ikke åpne den, men så i beskrivelsen at keyboard var med, så da regnet jeg med at soloen også var der. . går vel greit. Selv om det ikke er tab så kan man jo se mesteren i arbeid her da: Desverre får du ikke se tangentene. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Takk for svar, skal sjekke ut sangene! Må bare presisere at dette ikke er for å spille selv, ved en tilfeldighet fikk jeg høre noen spille et meget vakkert og intenst stykke på piano, og er ute etter samme lytteoplevelsen (ikke det at jeg leter etter samme stykke, men tilsvarende). Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 ÅÅ! Jammen da er jo ting litt lettere. skal se om jeg ikke kan finne noen flere jeg Det eneste som er drit er at fyren spiller med metronom, men ellers er de ganske pene. Den er stjålet, men fortsatt pen, men den blir bedre når du kommer litt uti, men jeg må stikke på band øving kommer med mer senere. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ikke så mye følelse i, men intenst og veldig rock and roll Moonspell - Of Dream and Drama Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Introen her er fin vettu (forøvrig er resten av låta kanon også): Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Introen her er fin vettu (forøvrig er resten av låta kanon også): Tenkte faktisk på den selv men tenkte at det var for lite piano, uansett den er jo kanon. Se filmen hos Youtube Den er veldig pen, dog det er introen som er mest piano. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 X Japan - Art Of Life Lenke til kommentar
Toften Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Lazy med Deep Purple er alltid ein klassiker. Ellers så har du jo Jerry Lee Lewis som har ein del intenese pianosoloer. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 The Three fates av ELP er virkelig stilige saker. Om du lurer så kommer den stiligste delen etter all orgelrunkingen. Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Først - Ordet "intens" kan nok oppfattes ulikt. Disse sangene ligner ikke på de som er foreslått hittil, men etter min mening er mine også veldig intense. Oppfordrer alle til å høre hele sangene og ikke bare soloene! Pat Metheny Group: Piano-soloen begynner på ca 04:35 Pat Metheny Group - First Circle Smell opp lyden! Volumet er veldig lavt i dette klippet. Pianosoloen som begynner på 05:05 her(Og trompetsoloen som kommer like etterpå er konge den også): Utdrag fra 'The way up' ja - jeg også syns det kan til tider bli i overkant "runkete", men passer veldig bra i helheten i stykket. Egentlig andre ting fra PMG jeg ville vise deg, men fins ikke på nettet. Esbjörn Svensson Trio: En fantastisk sang med fantastisk solo (01:30) Legg merke til hvor likestilte musikerne er: F.eks. bass-solo som faktisk HØRES dritbra ut! Pianosolo begynner forresten på ca 3:20 Diverse: Dette er dog ElPiano - men VANVITTIG bra: Soloen begynner på 03:15. Endelig en link med litt skikkelig lyd: Soloen begynner på ca 1:20 Om du har spotify og liker det jeg har postet her, skal du få noen linker til ting som ikke er på Youtube. som f.eks: EST - In my garage Tord Gustavsen Trio - Curtains Aside Caroline Henderson - Wee small hours Hele denne CDen har fantastisk piano-spill. Nå har jeg visst brukt en god time på dette! Tjobing! Håper noen av dere likte noe av dette! Endret 16. september 2009 av nils_wie Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) det er jo ikke akkurat en solo men du kan jo titte på måneskinnsonaten (tror jeg det var) den raske delen av den. Endret 16. september 2009 av fargoth Lenke til kommentar
.V. Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Se filmen hos Youtube Endret 16. september 2009 av E-Ton Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sjekk ut David Bowie - Aladdin Sane (tittellåta fra albumet med samme navn). Flott, intens pianosolo fra Mike Garson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå