FenrisC0de Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jo, her er saken. Jeg var lykkelig Talkmorekunde helt til regningen på datatrafikk rett og slett ble for høy. Da fant jeg ut at Chess har fri data til 249,- noe som gjorde at jeg bestilte på dagen. Bestilte da abb + SurfKing tjenesten + tvilling SIM som jeg bruker i laptoppen. Nå, problemet er at jeg opplever store problemer under samtaler. Innkommende samtaler blir ofte plutselig brutt etter 1 ring, og lyd forsvinner ofte under samtaler tilsynelatende tilfeldig. I tilllegg hender det ofte at samtalen bare blir brutt etter et par minutter. Har fått tilsendt et nytt SIM kort men det hjelper heller ikke. Er det noen som har noen anelse om hva som kan være galt? Jeg forklarer saken til Chess og de sier de sender saken til teknisk avdeling og at jeg skal få svar, men det får jeg aldri og jeg begynner å bli møkklei Chess sin til tider helt elendige kundeservice. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har du forsøkt med en annen telefon? Problemene du beskriver kan også være telefonrelaterte. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Har testet opp til 6 telefoner Samme problem! Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Selgeren i meg har lyst til å skrike NETCOM-dekning Uansett, jeg ville bedt Chess sende meg et nytt SIM-kort, det fungerte for meg når jeg hadde NetCom via Sea Norge. (Ble lurt grundig av en meget dyktig gateselger for noen år siden. Det var faktisk dyrere enn Fri60 (Hvordan er det mulig?)) Lenke til kommentar
mdek Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har vært utfor nesten samme problemstilling. Det er en stor sjanse for at det er tvilling-sim'et som skaper problemene. 3G modemet ringes også når man får en inngående samtale, og typisk legger modemet på etter 1 ring. Vær HELT sikker på at tvilling-simkortet ikke er aktivt (ta det fysisk ut av enheten), og prøv igjen. På min maskin var det nok at sim-kortet stod i, selv når maskinen var slått av (det gjaldt forøvrig Telenor, så dette er inget unikt netcom problem). Chess er Service provider, og har knapt nok noe med teknikken å gjøre. Når det gjelder lyd som forsvinner, høres det rart ut. Sjekk om det skjer på både GSM og 3G, ved handover, eller om det er noe annet mønster. GSM-nettene har til tider hatt problemer med "tause tidsluker", men jeg trodde dette var ordnet for mangfoldige år siden. Ved handover mellom GSM og 3G kan noe lignende skje, eventuelt med en annen uheldig handover-situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå