Christoffero89 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hvordan skal jeg forholde meg til dette? har snakket med a i 2 år på nett og har datet hu 1 gang denne uken og skal på date igjen i morgen med a. men har fått vite at hu har datet en annen i dag også. Greit nok, vi har enda ikke datet nok til å finne ut om det blir no mellom oss men liker det ikke. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Skal ejg bare date hu videre 3 ganger og så snakke med hu om at hu må velge og at hu ikkke kan fortsette å date 2 stk så lenge? Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Du kan jo late som om du er med på et sjekkeprogram på TVNorge, men tror ikke jeg ville funnet meg i noe slikt selv. Det er ganske arrogant. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 For meg hadde det vært helt uaktuelt, men det er meg. Liker du det ikke, så gjør du noe med det. Du har bare to rasjonelle valg, enten ta det opp med henne nå, eller vente et par dater til. Dater dere flere ganger skal hun ikke date andre samtidig. Bare sørg for å være bestemt og trygg på deg selv når du evt tar det opp, ikke noe stakkarslig whining Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Han kan også nekte å godta det, mennesker er ikke like primitive som de fleste andre dyrearter. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Tror jeg tar noen dates til å og tar det opp da. hvis hu fortsatt dater flere da så sier jeg stopp. ser ingen vits i å date mye når hu dater flere... så tenker at på date nr 5 så må hu slutte med det. selv synes jeg det er merkeligt og liker det ikke. men jeg vil ha hu så har ikke så mye valg Endret 13. september 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg ville ikke gitt henne et ultimatum som det, etter som det skriker usikkerhet lang vei. Ved å gi henne det ultimatumet vil du underbevisst formidle til henne at du ikke er sikker nok på deg selv til å kunne utkonkurere denne andre fyren, og hun vil da se på han som den beste av dere, og sjangsene er da mot deg. Et utlimatum hører ingen sted hjemme i en dating-situasjon og gjør ting kun vanskeligere for din egen del. Det du der i mot skal gjøre er å stille med ditt A-game! VÆR den beste fyren av dere to. Sørg for at hun ender opp med å velge deg. Sørg for at du er en mye fetere fyr enn han andre. Så setter du en tidsgrense kun for din egen del. Hvor lenge kan du akseptere at hun er på date med en annen fyr, før du gir opp henne? Hold denne grensen for deg selv, og date henne til den tiden har gått. Har hun ikke kvittet seg med han andre fyren innen den tid, så dumper du henne. Dagens samfunn er ikke som det var for 50 år siden. Folk er mer utadvendte, snakker med flere, har større sosiale sirkler, og dater flere hvis man har muligheten. Det er survival of the fittest i aller høyeste grad, og det er opp til deg å vise at du er det beste tilbudet for henne. Lykke til! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 takk for godt svar:) Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg ville ikke gitt henne et ultimatum som det, etter som det skriker usikkerhet lang vei. Ved å gi henne det ultimatumet vil du underbevisst formidle til henne at du ikke er sikker nok på deg selv til å kunne utkonkurere denne andre fyren, og hun vil da se på han som den beste av dere, og sjangsene er da mot deg. Et utlimatum hører ingen sted hjemme i en dating-situasjon og gjør ting kun vanskeligere for din egen del. Det du der i mot skal gjøre er å stille med ditt A-game! VÆR den beste fyren av dere to. Sørg for at hun ender opp med å velge deg. Sørg for at du er en mye fetere fyr enn han andre. Så setter du en tidsgrense kun for din egen del. Hvor lenge kan du akseptere at hun er på date med en annen fyr, før du gir opp henne? Hold denne grensen for deg selv, og date henne til den tiden har gått. Har hun ikke kvittet seg med han andre fyren innen den tid, så dumper du henne. Dagens samfunn er ikke som det var for 50 år siden. Folk er mer utadvendte, snakker med flere, har større sosiale sirkler, og dater flere hvis man har muligheten. Det er survival of the fittest i aller høyeste grad, og det er opp til deg å vise at du er det beste tilbudet for henne. Lykke til! Jeg ville ikke sagt at det skriker usikkerhet, men heller at man er krystallklar på at man ikke godtar hva som helst. Vil da påstå at det er en større svakhet å la henne date fritt, da er han allerede tøffel før de har blitt sammen. Et ultimatum er helt på sin plass, men måten det gjøres på er ganske vesentlig. Selvsikkerhet, med en porsjon likegyldighet er veien å gå. Hun er ikke the one and only. La henne vite det, verden din faller ikke sammen uten henne. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Jeg ville ikke gitt henne et ultimatum som det, etter som det skriker usikkerhet lang vei. Ved å gi henne det ultimatumet vil du underbevisst formidle til henne at du ikke er sikker nok på deg selv til å kunne utkonkurere denne andre fyren, og hun vil da se på han som den beste av dere, og sjangsene er da mot deg. Et utlimatum hører ingen sted hjemme i en dating-situasjon og gjør ting kun vanskeligere for din egen del. Det du der i mot skal gjøre er å stille med ditt A-game! VÆR den beste fyren av dere to. Sørg for at hun ender opp med å velge deg. Sørg for at du er en mye fetere fyr enn han andre. Så setter du en tidsgrense kun for din egen del. Hvor lenge kan du akseptere at hun er på date med en annen fyr, før du gir opp henne? Hold denne grensen for deg selv, og date henne til den tiden har gått. Har hun ikke kvittet seg med han andre fyren innen den tid, så dumper du henne. Dagens samfunn er ikke som det var for 50 år siden. Folk er mer utadvendte, snakker med flere, har større sosiale sirkler, og dater flere hvis man har muligheten. Det er survival of the fittest i aller høyeste grad, og det er opp til deg å vise at du er det beste tilbudet for henne. Lykke til! Jeg hadde gått for denne løsningen. Det er ikke som om det er plagsomt å være på date med jenta, så i verste fall så har du hatt det gøy. For din egen del så er det vel egentlig en fordel. Du slipper å ta det så alvorlig og kan bare ha det gøy. Ta deg en tur på byen og ha det gøy så hun vet om det. Du vil da ha snudd situasjonen så hun må vise interesse for at du skal holde opp å treffe andre jenter. Endret 14. september 2009 av blackbrrd Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg ville ikke sagt at det skriker usikkerhet, men heller at man er krystallklar på at man ikke godtar hva som helst. Vil da påstå at det er en større svakhet å la henne date fritt, da er han allerede tøffel før de har blitt sammen. Et ultimatum er helt på sin plass, men måten det gjøres på er ganske vesentlig. Selvsikkerhet, med en porsjon likegyldighet er veien å gå. Hun er ikke the one and only. La henne vite det, verden din faller ikke sammen uten henne. Det er måter å formidle hva man godtar og hva man ikke godtar på en annen måte enn et ultimatum. Det blir til en enten-eller-situasjon, noe som aldri er bra så tidlig i datingen. Har selv gått i ultimatum-fella et x antall ganger.. Det viser usikkerhet ved å gi henne dette ultimatumet etter som han da formidler at han føler seg truet av denne andre fyren. Det er jo en selvfølge at TS er bedre enn han andre fyren, og han må oppføre seg deretter. Et ultimatum gjør at TS selv setter spørsmål til om han er den beste for henne. Jeg sier ikke at han skal godta alt hun sier, og bare være enig med at hun dater andre, men et ultimatum er feil vei å gå. Kommer han andre fyren opp i en samtale, så skal han selvfølgelig ikke si at det er helt greit det hun holder på med, men TS skal ikke være den som tar dette opp. Jeg er helt enig i at han skal formidle selvsikkerhet med en god porsjon likegyldighet, men jeg vil si at et ultimatum viser det stikk motsatte. Usikkerhet for at han ikke er den beste, og at han er livredd for å miste henne til denne andre fyren. Ellers er jeg enig i alt annet du har skrevet. Bare ikke ultimatum-delen Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det trenger ikke å bety at han føler seg truet, usikker osv, men er med på at det kan oppfattes slik av henne, da avhengig av hvordan han går fram. Men han får drøye det et par dater til. Hvis hun da fortsetter med å date han andre, får han enten ta det opp med henne, eller bare ditche henne. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Føler meg truet av han da de er på date nr2. når jeg spør hu hva hu har gjort i dag feks så svarer hu vært på byen, shoppet og møtet en. ikke morro for meg å vite det. også etter daten i dag skal hu til noen venner på filmkveld der han gutten er også. jeg lar det gå 2 3 dates til og hvis hu fortsat dater begge så får a bestemme seg for hvem hu vil ha. jeg kan ikke drive på slik og reservere meg for hu edit: Hu syns det er rart at jeg har falt for hu etter en date. Syns dere det er rart hvis noen forelsker seg etter 1 date? Endret 14. september 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Det som er rart er om du har sagt det til henne. Mister mye av spenninga, og kan også være noe av forklaringa på at hun dater han andre. Hun virker i hvert fall veldig åpen på at hun dater han. Vær oppmerksom på at hun kan teste deg. Endret 14. september 2009 av Kloever Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hva legger du i en date? Jeg tar en kopp kaffe, spiser middag, sover i lag (ja, bare i skje), shopper, ser film, eller bare tar en prat - med utallige venninner. Dette er fordi det er koselig - men mange ser på en del av aktivitetene som "dates". Du sier du dater henne? Hva har du gjort for å få det til; har du spurt: lyst til å gå på en date med meg? Eller bare spurte du om hun ville finne på noe? Trenger også litt mer info: har du kysset eller utvekslet andre bodily fluids med henne? Hvorfor i all verden skal hun ikke få treffe andre folk hvis dere ikke har noe "eksklusivt" i lag? (med treffe, mener jeg ikke nødvendigvis være på sjekkern, men det å møte andre folk -> få venner etc. Ved å nekte henne dette, vil mest sannsynlig få henne til å tro at du kommer til å være super-sjalu i et forhold = turnoff) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) mhm. hu som sa det til meg at hu gikk ut med han. så vakke meg. hu datet han et par dager før hu datet meg vistnokk. men er det unomralt å falle for noen etter 1 date? Endret 14. september 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) ...jeg kan ikke drive på slik og reservere meg for hu... Så ikke gjør det, dra på byen og ha det gøy. Når hun spør hva du har drevet med så sier du det som det var. Hvis hun faktisk er interessert så skjønner hun at hun ikke kan røre rundt med to typer samtidig hvis hun vil holde på deg. Det er også greit å få henne litt på avstand (psykologisk), så du faktisk kan bli enig med deg selv at hun er noe å satse på. Hun har gitt deg en glimrende mulighet til det. Endret 14. september 2009 av blackbrrd Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 men er det unomralt å falle for noen etter 1 date? Nei, overhodet ikke. Det er ganske vanlig. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Bra å vite det ikke kun er jeg som forelsker meg etter 1 date:P Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Føler meg truet av han da de er på date nr2. når jeg spør hu hva hu har gjort i dag feks så svarer hu vært på byen, shoppet og møtet en. ikke morro for meg å vite det. også etter daten i dag skal hu til noen venner på filmkveld der han gutten er også. jeg lar det gå 2 3 dates til og hvis hu fortsat dater begge så får a bestemme seg for hvem hu vil ha. jeg kan ikke drive på slik og reservere meg for hu edit: Hu syns det er rart at jeg har falt for hu etter en date. Syns dere det er rart hvis noen forelsker seg etter 1 date? Hvis du virkelig føler deg truet så vil jeg driste meg til å påstå at du har startet en kamp du ikke kan vinne. Dette fordi slikt kan oppfattes som usikkerhet og "ZOMFGHunErDenENESTEeNE! JEG MÅÅÅÅÅ HA HENNE!!!11oneoneone", noe som vanligvis fungerer særdeles dårlig i en datingsituasjon. Når det gjelder om det er rart at du har falt for henne så kommer det an på utgangspunktet ditt. Hvis du føler tvers igjennom at det ikke ville kostet deg en kalori å gå fra henne fordi du er hellig overbevist om at det kommer noen som er like bra rundt neste hjørne så vil det som oftest gå bra. Derimot, hvis du har falt for henne fordi hun var den første og beste som var tilgjengelig og det surrer en tanke rundt der inne som sier at det kan bli lenge til neste sjanse, og at du derfor "trenger" henne, kan du fort ende som Bambi på glattisen. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ser du ikke har svart på et litt viktig spørsmål her. Har du kysset (evt gjort mer) med denne jenta? Er du litt fysisk med henne, holder du henne i hånden når dere går osv? Hvis nei er det absolutt på tide. Er du ikke fysisk kan hun fort begynne å tro at du egentlig ikke liker henne, at du ikke synes hun er tiltrekkende. I det minste kan du prøve å snike deg til et kyss når kvelden er over. Fysisk kontakt er viktig for å få jenta til å føle seg trygg på deg. Igjen, dette forteller jeg fra egne erfaringer. Andre har sikkert helt forskjellige synspunkter enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå