Thor. Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Har lyst på en benkoppvaskmaskin på hybelen. Blir mange fat når vi bor to her pluss gjester av og til. Hvordan er det med tilkopling? Kan slikt koples til fra kran eller må det på egen tilkopling på vannrøret? Kan jeg isåfall "kreve/foreslå" til husvert at han fikser dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nå er ikke jeg noen fagmann av noen sort, men vil anbefale deg å koble maskinen på vannrøret - da slipper du å være uten vann når maskinen går, du slipper løse vannledninger med drypp og fukt, bytte pakning på festet med jevne mellomrom, du slipper at kranen ikke er åpen nok for maskinen og påfølgende lite vann i maskinen etc. Vi har en liten oppvaskmaskin i leiligheten vår selv, og kunne ikke klart oss uten. Å koble på uttak til denne er ikke store jobben. Gå til huseier og spør pent om det kanskje kan bli gjort, kreve tror jeg ikke du skal gjøre før du har fått lovnad om at det skal bli gjort. Mye lettere å ha en god tone med huseier enn at huseier bare skal leite etter grunner til å bli kvitt drittsekken i hybel 2A.. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg klarte meg noen måneder ved å koble benk-oppvaskmaskinen til vask-tuten. Men som sagt over her, så er da kranen opptatt så lenge maskinen går. Og den bruker vel så lang tid som en stor. Bedre nå, når jeg har koblet på en T-kobling. Har du sjekket om der allerede er uttak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå