Gå til innhold

formatering og raid

Dbsnike

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har en kompis som har kjøpt en multicom-maskin med quad core og CLEVO D900C, Revission D hovedkort. Han har to disker som kjører i raid og skal formatere. Må man innstallere drivere før man får satt opp raid igjen eller funker det automatisk etter en formatering?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens.

Jeg har en kompis som har kjøpt en multicom-maskin med quad core og CLEVO D900C, Revission D hovedkort. Han har to disker som kjører i raid og skal formatere. Må man innstallere drivere før man får satt opp raid igjen eller funker det automatisk etter en formatering?

På forhånd takk

jeg går ut i fra at RAID er satt opp i BIOS - men uansett tror jeg at det er best om man installerer Intel Matrix Storage Manager med det samme. Finn siste versjon hos Intel. Og vil ikke Windows (hvis det er Windows du bruker) spørre om RAID under installasjonen?

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Det er vista som brukes her ja. Jeg har selv ikke fingra med maskinen ennå, men da er det ingen fare for at man plutselig ikke klarer å sette opp raid? Ihvertfall ikke viss man har det intelprogrammet?

Nei. Så lenge RAID er satt opp i BIOS, skulle det gå greit. Dersom Vista av en eller annen grunn ikke skulle få med seg at det er RAID man kjører, under installasjonen, så kan man sett opp RAID etterpå - det fører bare med seg at diskene blir formatert enda en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...