Gå til innhold

Oppbevaring av filter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig et lite problem, ettersom boksene de kommer i er romstore.

Jeg har 2 mapper som holder 6 filtre hver. Problemet er vel litt på logistikksiden, da lommene kunne vært merket for lettere å finne det man skal ha :devil: .

Jeg har også vært ut for å bare ha med filter som ikke passet til utstyret jeg hadde med.

Løsning: bedre orden og bedre briller.

Lenke til kommentar

Man trenger da bare 77mm UV om man skal ut i sandstorm/snøstorm/rally i drittvær, ellers holder det med 77mm polariserings- og/eller gråfilter.

Muligens bare jeg som lever i denne overforenklede verden?

Edit:

Fastobjektiv som ikke tar 77mm gidder jeg ikke ta med i dårlig vær/støvete omgivelser, heller ikke for annet filterarbeid.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Billigst å bruke gamle saker :)

52mm var standard filterstørelse for folkeobjektivene til Nikon (og de fleste av mine gamle). 72mm ble pro størrelsen, før 77mm ble det.

Og ikke glem macro, de fleste er 62mm.

Ja så er det innsatsfilter i 39 og 52mm :wallbash:

Man må jo ikke benytte filter på alle objektivene man eier :)

Lenke til kommentar

Neida, bruker sjelden filter, men har som regel med til ei linse.

(jeg bruker som regel å ha med maks 2 objektiv på dagsturer - etter random choice metoden :))

Man trenger da bare 77mm UV om man skal ut i sandstorm/snøstorm/rally i drittvær, ellers holder det med 77mm polariserings- og/eller gråfilter.

Jeg satte opp min forhenværende D300 til å ta et bilde pr 5. min en hel dag i vinter (en dag det var meldt vind og snø). Objektivet (50 f/1.2) var igjennsnødd på flere av bildene, men fint igjen på de neste bildene - no problemas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...