Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Biseksuell? Eller bifil?

Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du tenner på begge kjønn og mener du kunne gjennomført et samleie med begge kjønn så er du biseksuell. Og velkommen i klubben :)

Og når det gjelder å evnt stå frem eller ikke å må du ta dette på feelingen. Når eg fant det ut så var det ikke slik at eg satte meg ned med venner og familie for å ta en prat, men eg tok det liksom i fra dag til dag. Eg bestemte meg i fra dag 1 å ikke gjøre noe ut av det. Det var naturlig for meg og slik skulle det fremstå for andre også. Så om evnt temaet kom opp og det var naturlig å diskutere min legning så ble det diskutert, men ut over dette så gikk det stort sett opp et lys for folk om eg klinte, danset eller hadde en gutt med hjem. I tillegg så hadde eg fortsatt omgang med jenter så folk fikk inntrykk av at eg var komfortabel med det og at det var naturlig for meg. Men nå er en skole noe helt annet(eg er en del eldre), så ta det rolig og dag for dag. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder navn på legning så er det mye fugl og fisk ute og går. Det alment aksepterte betegnelsen er bifil. Men eg, og mange andre er åpen for flere grupper hvor man kan være bifil, biseksuell, heterofil, heteroseksuell, homofil, homoseksuell, aseksuell eller bare nysgjerrig. Man må ikke settes i bås mener eg, men å bruke disse navnene går stort sett veldig greit og meningen er som regel veldig åpenbar for de fleste.

Men om man krangler med en heterofil person som bestemt mener det kun er bifil så kan man stort sett bare gi opp og la vedkommende være overbevist om det.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Bor ilamme en bifil kompis av meg og kjæresten hans og dette er ikke noe å være flau over. I enkelte miljø vil de nok kanskje se på det som negativt, men da er det etter min mening dårlige venner. Hadde noen der jeg går på skole slengt dritt til noen andre pga noe sånt så skulle de faen meg ha fått hørt det.

Men ja, det har jo også litt å si hvor du bor. Storby eller på landet? Bibelbeltet eller Trondheim? Er forskjellige mengder liberale på forskjellige plasser.

Når det kommer til selve legningen så betyr bisexuell at du er seksuelt tiltrukket av begge kjønn. Bifil betyr at du blir forelsket i begge kjønn. Men begge deler kan være i varierende grad og bisexualitet kan være kombinert med heterofili eller homofili. Kompisen min her som jeg bor ilamme for eksempel, han er Bisexuell og homofil. Han finner både jenter og gutter sexuelt tiltrukkende, har prøvd seg i forhold med jenter før, men fant ut etterhvert at homofile forhold passet han mye bedre og føleslene der var bedre.

Husk også at det er ikke noe press i at du må finne ut av dette med en gang. Ta det som det kommer, utforsk hva som får deg til å føle deg bra også går du etter det :)

Lenke til kommentar

Grattulerer :)

Nei, eg tror bare du hadde litt vel store forhåpninger. Det blir som med første gangen med ei dame også. Ventet i mange år, gledet seg, ronket, fantasert, og så er det over på 2 minutt.

Om det tenner og frister med gjentagelse så vil eg si du er biseksuell. Om du ikke vil gjenta det så er det heteroseksuell.

Lenke til kommentar

Hvis du tenner på nesten alt, er du nok ikke bifil. Og at du tenner når du ser på det betyr ikke nødvendigvis at du tenner på det, hvis du f eks identifiserer deg med dem, eller ønsker å ha slike muskler.

Kan hende man får litt bifile tendenser av å være pinglete også da (lite testosteron), Du kunne jo prøve å trene styrke mer.

Lenke til kommentar
Reproductivist er et kristent troll som har veldig mye i mot homofile. Bare å ignorere han.

Jeg er ateist og ikke noe mot homofile. Kommer an på definisjonen og hvilken tråd om jeg er et troll eller ikke.

Les retningslinjene for å se definisjonen på "Troll".

Vel, du virker som et kristent troll som er homofob. Så trådstarter, bare ignorer han ;)

Du har vel heller ingen konkrete kilder på at lav testostoronverdi gjør deg pinglete og bytter legning, do you?

Lenke til kommentar

Å ha kontakt med ulike typer mennesker er en berikelse. Hvis man føler seg komfortabel med å ha forhold (eller sex) med personer av begge kjønn får man jo mange verdifulle erfaringer, som kan gjøre en til et bedre menneske, selv om man må avgjøre selv hvem man vil ha kontakt med.

Man må huske på at selv om man ikke får til god sex med en person, betyr ikke det at man ikke kan få det til med en annen person av samme kjønn. Derfor blir det vanskelig å avgjøre om det rett og slett er kjønnet personen man hadde sex med man ikke tiltrekkes av.

Alt i alt håper jeg du, "Tuddelidu", er villig til å utforske hvem du tiltrekkes av. Ikke tenk bare på kjønn, men tenk om det er visse personligheter og utseender du liker. Er det f.eks. typiske mannlige trekk du ikke liker?

Innerst inne tror jeg mange folk benekter at de kan tiltrekkes av sitt eget kjønn. Det er synd, fordi det hindrer en i å få viktige erfaringer med hvordan begge kjønn er, og å få utvidet horisonten sin. Det beste hadde sannsynligvis vært om man hadde vært litt nysgjerrig og prøvd seg fram og tatt et reflektert valg ut ifra det.

Jeg håper du finner ut av hvem du liker, og kan få et rikt og spennende liv ut ifra det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...