1915 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) er det normalt at tempraturen på motoren på bil(er) kan stige litt når den står å går på tomgang? Endret 13. september 2009 av hahaa Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 ja det er helt normalt... opplever ofte at min omega går fra de vanlige 90*c til 100*c ved lengre tids tomgang men dette går ned igjen med engang jeg begynner å kjøre.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Når du står stille på tomgang er det ingen luftgjennomstrømning gjennom radiatoren og temperaturen går rett til værs. Heldigvis har de fleste biler en vifte eller to foran eller bak radiatoren som starter over en viss temperatur. Har hatt en bil hvor vifta ikke funka. Nasty greier. :/ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Når du står stille på tomgang er det ingen luftgjennomstrømning gjennom radiatoren og temperaturen går rett til værs. Heldigvis har de fleste biler en vifte eller to foran eller bak radiatoren som starter over en viss temperatur. Har hatt en bil hvor vifta ikke funka. Nasty greier. :/ haha... kjenner den da jeg hadde en omega A bilen kokte innen 3 min på tomgang etter litt kjøring måtte ha med meg en 10L kanne vann støtt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det endte med at radiatoren sprakk. Måtte en gang inn og kjøpe en halvannen liter Olden for å komme meg videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå