Gå til innhold

Noen spørsmål om bagasje på fly

Dimitrij

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til London på tirsdag og har et par spørsmål angående bagasje på fly. Jeg flyr forresten med Norwegian.

- Er det greit å bringe en el-gitar(i bag) med som håndbagasje?

- Siden jeg skal ha gitaren som håndbagasje planlegger jeg å legge laptopen min i en av koffertene jeg skal ha som vanlig bagasje. Denne kofferten er hard med polstring rundt, pluss at jeg skal legge laptopen i midten med masse klær rundt som beskyttelse. Tror dere dette kommer til å gå bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

standard regler for håndbagasje er jo at den får plass under setet/i hylla over.

og da mener jeg ikke at du har hele hylla til deg, det varierer veldig ut fra hvor fullt flyet er.

regner med at gitaren ikke passer i hylla over, er ikke så mye plass du har i bredden.

så du må nok sende den som spesial-bagasje...

Lenke til kommentar

Har lest en del på nett og ser ut som det som oftest går fint å ha gitarbag på ryggen som håndbagasje, men at man aldri kan være helt sikker. Han jeg reiser sammen med skal gjøre det samme og sier at det går helt fint så lenge vi er tidlig ute.

Noen som har erfaring med gitar på fly?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

nabo`n min på flyet hadde siste flytur hadde med en eske som akkurat ikke passet inn i hylla, han fikk streng beskjed om at den måtte sende som vanlig bagasje/post, å ha den i fanget eller lignende var helt utelukket.

dette var en ganske lett sak i en standard papp-eske.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest Slettet+9817324

Kunne tenkt meg a transportere iskrem i en berbar fryseboks , 4 fryseelementer burde duge.

Hvis det innsjekkes er det vel greit ?

Paa AA var hylla for trang til et langt papproer men gikk greit.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...