Dimitrij Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg skal flytte til London på tirsdag og har et par spørsmål angående bagasje på fly. Jeg flyr forresten med Norwegian. - Er det greit å bringe en el-gitar(i bag) med som håndbagasje? - Siden jeg skal ha gitaren som håndbagasje planlegger jeg å legge laptopen min i en av koffertene jeg skal ha som vanlig bagasje. Denne kofferten er hard med polstring rundt, pluss at jeg skal legge laptopen i midten med masse klær rundt som beskyttelse. Tror dere dette kommer til å gå bra? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Vet ikke med gitaren, men det kommer til å gå bra med bærbaren. Tviler egentlig på at du får ta med gitaren som håndbagasje, for den er ikke liten. Men som sagt, så er jeg ikke helt sikker. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 standard regler for håndbagasje er jo at den får plass under setet/i hylla over. og da mener jeg ikke at du har hele hylla til deg, det varierer veldig ut fra hvor fullt flyet er. regner med at gitaren ikke passer i hylla over, er ikke så mye plass du har i bredden. så du må nok sende den som spesial-bagasje... Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Har lest en del på nett og ser ut som det som oftest går fint å ha gitarbag på ryggen som håndbagasje, men at man aldri kan være helt sikker. Han jeg reiser sammen med skal gjøre det samme og sier at det går helt fint så lenge vi er tidlig ute. Noen som har erfaring med gitar på fly? Endret 13. september 2009 av Dimitrij Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har selv sett gitarer i forholdsvis solide kasser blitt tatt med ombord som håndbagasje hos Norwegian, så det går tydeligvis. Men om det hadde noe å si at vedkommende jeg så med den gitaren er en forholdsvis kjent norsk artist, vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 nabo`n min på flyet hadde siste flytur hadde med en eske som akkurat ikke passet inn i hylla, han fikk streng beskjed om at den måtte sende som vanlig bagasje/post, å ha den i fanget eller lignende var helt utelukket. dette var en ganske lett sak i en standard papp-eske. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Nå er turen tatt, og gitar som håndbagasje gikk helt smertefritt. Ingen i Norwegian som sa noe på det. Laptop i koffert gikk også helt fint. Da er vel denne løst! Endret 15. september 2009 av Dimitrij Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Per def. skal den sendes. Dog får du den stort sett med deg, så lenge flyet ikke er fullt, og det rent faktisk er plass i overhead compartment. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Sorry for bumping an old thread.. Men var det plass for gitaren i luka over sete? Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg og kameraten min var i USA/Boston tidlig i år! Han skulle på audition det, han fikk ta med gitaren som håndbagasje! Men du kan jo alltids ringe å spørre da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Kunne tenkt meg a transportere iskrem i en berbar fryseboks , 4 fryseelementer burde duge. Hvis det innsjekkes er det vel greit ? Paa AA var hylla for trang til et langt papproer men gikk greit. Endret 18. juli 2010 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Sist jeg fløy, som var 10.juli, så jeg en jente som hadde med seg en gitar på flyet . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå