Gavekort Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Heisann! Nå er det slik at jeg har en et stor og svart hull i mine overklokkings-kunnskaper. Siden det snart er på tide med LN2-kjøling og deltagelse på visse konkurranser så vil jeg fylle opp denne gropa. Så hva skal jeg gjøre med Northbridge og Southbridge? Hvilke spenninger er i grenseland på dagens chipper? Er Southbridge noe relevant når det kommer til 3Dmark-ytelse? Er det nødvendig å ty til minusgrader på Northbridge når du skal klokke kreftene ut av CPU og GPU? Er det vits i å klokke PCI? Er det poeng i å cracke BIOS når du skal ekstremklokke? Hvilke chipsets klarer seg best? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 NB og SB klarer seg stort sett selv, NB kan dog ha godt av litt ekstra spenning, men dette må du prøve deg frem med. PCI-e klokking kan gi høyere BCLK på x58, og nvidia kort får innemellom bedre score, avhengig av benchmark. Hva er å cracke bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå