Gå til innhold

Funnet meg verdens skjønneste og peneste jente. Hvor skal vi dra? :)

khvm

Anbefalte innlegg

Tittelen snakker vel for seg selv. Er så lykkelig og forelska akkurat nå.

Pga tunge studier har jeg ikke reist til utlandet på snart et år. Har veldig lyst til å komme meg utenlands snart. Spesielt nå som jeg har funnet den flotteste jenta ever! :)

Har lyst til å ta henne med på en langhelg til en romantisk by/sted, fortrinnsvis Europa ettersom det er mest tilgjengelig for et så kort opphold. Derfor lurer jeg på om noen har noen spesielle anbefalinger å komme med? Har lyst til å ta en førjulstur med henne til Paris, men før denne tid har jeg lyst til å reise til en annen by/sted. Burde vi kanskje ta en tur til syden, nå som det er så billig?

Alt av innspill mottas med stor takk!

Ha en fin søndag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen gode tips til storbyferie utenom det vanlige, men ikke reis til paris ! Det er ganske dyrt, kaldt på denne tiden og egentlig bare veldig hektisk. Byen er helt ENORM, og du er avhengig av t-bane. Det er vanskelig å finne frem, og du bruker mye tid bare på transport. Eifeltårnet er derimot det perfekte sted hvis du skal på date med dama. En øl eller fem og kanskje litt god mat i tårnet er dritfint. Paris er supert som sted hvis du mellomlander, med en kveld i Eifeltårnet. Ikke noe mer ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Liker Paris, men ville ikke anbefale noen å dra dit på førjulstur eller vintertur.

Da er Roma bedre, men enda bedre med byer med skikkelig julestemning. Praha eller Tallin for eksempel. I Tallin vil jeg anbefale Kalev Spa som ligger sentralt. Og om julemarkedene i Praha ikke får øynene hennes til å skinne så er hun feil skrudd sammen.

Husk at det er mer behagelig med sne enn regn om temperaturen er lav.

Bare en advarsel at om at de er ganske rasistiske i østblokkland om hun har litt mørk hud.

Lenke til kommentar

Roma kan være fantastisk om våren, men i desember med kaldt regn og lite juletradisjoner er det ingen høydare.

For skikkelig juletradisjoner må man til Tyskland eller lengere øst. Tallinn er som en gammel skandinavisk by med mye middelalder og de snakker nesten finnsk. Og til Praha har horder med nordmenn reist uten å ha noen problemer med at de engang var blandt de mest liberale og moderne av østblokklandene. Nå er de stolte av å være en del av EU og begge land bruker sine lokale "kroner" som valuta.

Om det er kriminalitet du er redd for så bør du heller unngå Oslo som er mye verre.

Lenke til kommentar
Roma kan være fantastisk om våren, men i desember med kaldt regn og lite juletradisjoner er det ingen høydare.

For skikkelig juletradisjoner må man til Tyskland eller lengere øst. Tallinn er som en gammel skandinavisk by med mye middelalder og de snakker nesten finnsk. Og til Praha har horder med nordmenn reist uten å ha noen problemer med at de engang var blandt de mest liberale og moderne av østblokklandene. Nå er de stolte av å være en del av EU og begge land bruker sine lokale "kroner" som valuta.

Om det er kriminalitet du er redd for så bør du heller unngå Oslo som er mye verre.

Akkurat...

Vel, har hatt en vellykket kveld med henne i dag. Blir bare mer og mer forelska i henne :)

Hun skal kanskje feire jul med noen slektninger fra Tyskland, så det er mulig at jeg feirer nyttår med henne der i steden. Men når det gjelder førjulsturen, så KAN Tallinn være aktuelt, men tror nok Paris skiller seg mest ut som byen med god julestemning og mye romantikk :p

Videre innspill er som sagt meget ønsket.

Lenke til kommentar
Kan anbefale Berlin og Hotel Am Zoo. Midt i Berlin. Berlin er en flott by, samt det er billig

Vet det. Elsker Berlin. Absolutt en av mine favorittbyer i verden per dags dato. Tror faktisk jeg bodde på Am zoo en dag eller to, da jeg var der for en stund tilbake.

Men har som sagt lyst til å prøve en ny by, og da skiller Paris seg veldig ut. New york er også interessant, men trenger mye mer planlegging og mer penger i kassa :p Blir nok til neste sommer det...

Lenke til kommentar
tror nok Paris skiller seg mest ut som byen med god julestemning
Jeg har bodd flere år i Frankrike og har flere ganger vært i Paris i julen. Jeg kunne gå over en halvtime i sentrum uten å se en eneste juledekorasjon, de har ikke tradisjon for dette. Husk at nesten alt av juletradisjoner vi har i Norge har vi fått fra Tyskland.

Men, du får bare dra til Paris og gjøre dine egne erfaringer. Husk varme klær da de gjerne har lite isolasjon og oppvarming. :p

http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_syndrome

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så nede her at det var noen som sa man var avhengig av t-bane i paris. Det er man absolutt ikke. Jeg og min mor var i paris nå i sommer på jente tur, og vi gikk ned fra Mont Martre som er helt øverst i paris, og ned til sentrum uten problemer. Kun litt lengre strekninger det kan lønne seg for å ikke bli for sliten :)

Synes heller ikke prisene var så ille. Kan ikke forvente at alt skal være billigere enn her. Hvis man ikke går til de store motebutikkene så kan man lett finne klær som er MYE billigere enn her også :)

Paris tror jeg hadde vært flott med sin kjære

Lenke til kommentar
Synes heller ikke prisene var så ille. Kan ikke forvente at alt skal være billigere enn her. Hvis man ikke går til de store motebutikkene så kan man lett finne klær som er MYE billigere enn her også :)
Slik som Tati? Det er mange i Paris som går rundt og briefer med de kjente posene fra den motekjeden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...