larsern89 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) HEi! Jeg har spilt av en del DVD-filmer på min PC som har krevd at jeg har måtte bytte region kode (sone) fra 1 til 2. Og som jeg etterhvert skjønte kunne du ikke gjøre dette så mange ganger du ville, så nå får jeg ikke skiftet fra sone 1 til sone 2. Får beskjed at jeg har endret det for mange ganger. Er det noen som veit hvordan man kan endre det fordet? Håper noen har svar på dette:-) Endret 13. september 2009 av larsern89 Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 har du muligens prøvd og kjøre dvd direkte gjennom VLC Mediaplayer? trur ikke den skal skille mellom hvem sone du har på dvd`en din Lenke til kommentar
larsern89 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 har du muligens prøvd og kjøre dvd direkte gjennom VLC Mediaplayer? trur ikke den skal skille mellom hvem sone du har på dvd`en din Har prøvd det, men VLC greide ikke å spille av filmen:( Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Bruk programmer for å lage en kopi av dvd'en der du fjerner regionkode. (til moderator: Dette er ikke noe brudd på forumets regler da det er lovt å ta kopi av egne filmer til eget bruk.) Lenke til kommentar
larsern89 Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Bruk programmer for å lage en kopi av dvd'en der du fjerner regionkode. (til moderator: Dette er ikke noe brudd på forumets regler da det er lovt å ta kopi av egne filmer til eget bruk.) HVordan fungerer det programmet? kopierer du bare dvd'en over til pc'en? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kommer ann på hilket program du bruker, men selv så klipper jeg vekk det jeg ikke vill skal være på platen, så enten brenner jeg det ut på platen eller så lagrer jeg den som en iso fil på maskinen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det finnes verktøy som lar deg fjerne regionkoding på DVD-spillere. Som regel ved å flashe firmware. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 AVS dvd player lar deg skifte sone på spilleren og er i freeware utgave, eneste minus med freeware utgaven er at du kan ikke bytte sone mer enn 5ganger. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 back in the day, brukte jeg et program som jeg mener het DVD geenie (eller noe i den dur) da kunne man endre sonen så mange ganger man bare ville. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Husker faktisk DVD Genie selv. Brukte det på min første dvd-spller. Helt til jeg heller flashet firmware og fikk den regionfri kort tid etter pga. det var for tungvindt å skifte region hele tiden. Lenke til kommentar
larsern89 Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Husker faktisk DVD Genie selv. Brukte det på min første dvd-spller. Helt til jeg heller flashet firmware og fikk den regionfri kort tid etter pga. det var for tungvindt å skifte region hele tiden. Hvordan program er det man bruker til å flashe firmware, er helt blank på sånne ting. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det er som oftest bare en fil du må kjøre så gjøres det automatisk. Jeg måtte gjøre dette manuelt, men dette er jo snart 8 år siden. Søk etter firmware for drevet ditt. Regner med at du vil finne et eller annet om det å gjøre den sonefri. Så lenge det er et kjent merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå