Gå til innhold

Region feil når jeg skal se på DVD

Anbefalte innlegg

HEi!

Jeg har spilt av en del DVD-filmer på min PC som har krevd at jeg har måtte bytte region kode (sone) fra 1 til 2. Og som jeg etterhvert skjønte kunne du ikke gjøre dette så mange ganger du ville, så nå får jeg ikke skiftet fra sone 1 til sone 2. Får beskjed at jeg har endret det for mange ganger.

Er det noen som veit hvordan man kan endre det fordet?

Håper noen har svar på dette:-)

Endret av larsern89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Bruk programmer for å lage en kopi av dvd'en der du fjerner regionkode.

(til moderator: Dette er ikke noe brudd på forumets regler da det er lovt å ta kopi av egne filmer til eget bruk.)

Lenke til kommentar
Bruk programmer for å lage en kopi av dvd'en der du fjerner regionkode.

(til moderator: Dette er ikke noe brudd på forumets regler da det er lovt å ta kopi av egne filmer til eget bruk.)

HVordan fungerer det programmet? kopierer du bare dvd'en over til pc'en?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kommer ann på hilket program du bruker, men selv så klipper jeg vekk det jeg ikke vill skal være på platen, så enten brenner jeg det ut på platen eller så lagrer jeg den som en iso fil på maskinen.

Lenke til kommentar
Husker faktisk DVD Genie selv. Brukte det på min første dvd-spller. Helt til jeg heller flashet firmware og fikk den regionfri kort tid etter pga. det var for tungvindt å skifte region hele tiden.

Hvordan program er det man bruker til å flashe firmware, er helt blank på sånne ting.

Lenke til kommentar

Det er som oftest bare en fil du må kjøre så gjøres det automatisk. Jeg måtte gjøre dette manuelt, men dette er jo snart 8 år siden.

Søk etter firmware for drevet ditt. Regner med at du vil finne et eller annet om det å gjøre den sonefri. Så lenge det er et kjent merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...