Marjoth Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hei! Kjøpte meg en CDJ 400 fra en butikk i England i Juni. Tok den med hjem til Norge, og alt var i sin skjønneste orden. Nå har jeg imidlertid fått problemer med spilleren, og har måttet sende den tilbake til England og skal nå få en erstatningsspiller. Spørsmålet mitt nå blir om jeg må fortolle denne spilleren når den blir sendt tilbake? Butikken skulle merke pakken som "warranty replacement unit" - men er dette tilstrekkelig? Har tidligere erfart hvor firkantet tollvesnet kan være... Takker for svar! Lenke til kommentar
nls Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det du trenger å gjøre et å fylle ut en proforma faktura som festes på pakken i x antall eksemplarer (varierer fra land til land) ta 5 så er du sikker (det er det meste jeg har sett noen trenger uansett) fyll ut innhold og verdi, og angi at det er for reperasjon, denne skal sitte på utsiden av pakken til U.K og be de sette gjenpartene på når de returnerer varen til deg. Dvs at proforma fakturaen følger varene hele veien tur/retur. Dette sikrer at : a) Ingen forsinkelser i tollen i verken U.K eller Norge b) Butikken ikke betaler sales tax på varen når de mottar den c) Du ikke betaler MVA når varen kommer tilbake Speditør har/skal ha proformafaktura for utfylling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå