Gå til innhold

Er det umulig å få tak i optimal ram?

duttis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Optimal RAM for deg må vel være PC8500. Disse er klokket litt over 1Ghz.

Men kan jeg bruke det selv om det ikke står at hovedkortet mitt støtter pc8500??

Optimal RAM for deg må vel være PC8500. Disse er klokket litt over 1Ghz.

Men kan jeg bruke det selv om det ikke står at hovedkortet mitt støtter pc8500??

dette ble tull... prøver på nytt.

hvorfor anbefaler du ikkr pc9600 som ligger enda nærmere hastigheten på HK? er det pga pris?

Lenke til kommentar

HK'et ditt skal klare en FSB på 1333 Mhz. Det vil si at minnebussen går på 1333:4=333 MHz. PC2-5300 holder til det. Nå koster ikke litt kjappere ram allverden, så det kan være greit å kjøpe PC2-6400 eller PC2-8000. Et sett PC2-6400 med timing 4-4-4-12 er like godt som et sett PC2-8000 5-5-5-18.

Lenke til kommentar
HK'et ditt skal klare en FSB på 1333 Mhz. Det vil si at minnebussen går på 1333:4=333 MHz. PC2-5300 holder til det. Nå koster ikke litt kjappere ram allverden, så det kan være greit å kjøpe PC2-6400 eller PC2-8000. Et sett PC2-6400 med timing 4-4-4-12 er like godt som et sett PC2-8000 5-5-5-18.

OI.... her var det mye jeg ikke kunne... jeg har kun sett på hva det står at HK takler og jeg har innbilt meg at det optimale må være å få en frekvens som er nærmest denne på både prosessor og minne for at det ikke skal bli en "flaskehals"

Tar det lang tid å forklare meg begrep som "FSB" og hva dvs med 4-4-4-12 og 5-5-5-18, og hvordan jeg kan skille det ene fra det andre og hva som er godt for mitt hvoedkort? supert hvis noen tar seg bryderiet.

Jeg maser sikkert om dette, men hvorfor står det på komplett sin side om Hk mitt, at jeg kan KUN kan bruke pc2 6400 og pc2 5300 når jeg i virkeligheten kan bruke både pc2 8000 og 9600??

Lenke til kommentar

OI.... her var det mye jeg ikke kunne... jeg har kun sett på hva det står at HK takler og jeg har innbilt meg at det optimale må være å få en frekvens som er nærmest denne på både prosessor og minne for at det ikke skal bli en "flaskehals"

Tar det lang tid å forklare meg begrep som "FSB" og hva dvs med 4-4-4-12 og 5-5-5-18, og hvordan jeg kan skille det ene fra det andre og hva som er godt for mitt hvoedkort? supert hvis noen tar seg bryderiet.

Jeg maser sikkert om dette, men hvorfor står det på komplett sin side om Hk mitt, at jeg kan KUN kan bruke pc2 6400 og pc2 5300 når jeg i virkeligheten kan bruke både pc2 8000 og 9600??

Om du bolter inn PC 8500, PC 9600 eller hvilken som helst type minne så vil de følge FSB farten din, minnet følger alltid FSBen om du ikke fikler i BIOS, du setter inn PC 9600, minnet kjører på PC 6400 fart.

Du setter inn PC 8500, minnet kjører på PC 6400 fart.

Raskere minne er IKKE = Mer ytelse, dette er en stor myte i bransjen og en myte som minneprodusentene absolutt vil holde liv i.

Den har vært avlivet på LGA 775, og nå nylig LGA 1366 (Core i7) resultatet er at det å kun øke minnefart gir KUN resultater i syntetiske tester, altså benchmarks.

Ditt spørsmål nå er vell, hva er slikt minne laget for da?

Jo, dette minnet er nyttig for overklokkere, PC6400 minne kan i enkelte overklokkingstilfeller være begrensende for en eventuell overklokk, og da hjelper det med minne som er sertifisert for høyere hastigheter.

Lenke til kommentar

Raskere minne og lave timinger er raskerer, ikke tull nå.

Noen brikkesett favoriserer ex. lavere timinger fremfor høyere minne, noen brikkesett favoriserer høyere minne hastighet. AMD og Intel er forskjellige der.

PC8500@1066mhz og PC9600@1200mhz må i alle tilfeller hovedkortet overklokkes til for å kjøre på disse hastighetene. Dette gjelder ex. socket 775 P35,P45 brikkesett. Ikke alle hovedkort som støtter opp til 1200mhz minnehastighet er enkle å få til å kjøre på den hastigheten,det er IKKE "plug and play" cpu,nb of fsb volt må i de fleste tilfeller justeres opp og ganske sikkert andre instillinger også,ikke alltid enkelt hvis en ikke har litt erfaring med det fra før... bare et godt råd.

Anng trådstarter sitt hovedkort, så er "riktig" og god ram for deg ex PC6400@800mhz ram (2 x 400mhz) helt greit. Er timingene ex.CL4-4-4-12 har du minne som vil fungere utmerket hvis du ikke skal overklokke allt for mye.

Mange kjøper rask ram,uten å ha skills eller hardware til å klare å kjøre på de hastighetene, det kan være kjekt å skryte av å ha PC9600 ram i maskinen sin, men i virkeligheten kjører den bare på @800mhz..lol

Skal du ikke overklokke,kjøp god PC6400@800mhz ram..det holder i massevis

Lenke til kommentar
Raskere minne og lave timinger er raskerer, ikke tull nå.

Noen brikkesett favoriserer ex. lavere timinger fremfor høyere minne, noen brikkesett favoriserer høyere minne hastighet. AMD og Intel er forskjellige der.

PC8500@1066mhz og PC9600@1200mhz må i alle tilfeller hovedkortet overklokkes til for å kjøre på disse hastighetene. Dette gjelder ex. socket 775 P35,P45 brikkesett. Ikke alle hovedkort som støtter opp til 1200mhz minnehastighet er enkle å få til å kjøre på den hastigheten,det er IKKE "plug and play" cpu,nb of fsb volt må i de fleste tilfeller justeres opp og ganske sikkert andre instillinger også,ikke alltid enkelt hvis en ikke har litt erfaring med det fra før... bare et godt råd.

Anng trådstarter sitt hovedkort, så er "riktig" og god ram for deg ex PC6400@800mhz ram (2 x 400mhz) helt greit. Er timingene ex.CL4-4-4-12 har du minne som vil fungere utmerket hvis du ikke skal overklokke allt for mye.

Mange kjøper rask ram,uten å ha skills eller hardware til å klare å kjøre på de hastighetene, det kan være kjekt å skryte av å ha PC9600 ram i maskinen sin, men i virkeligheten kjører den bare på @800mhz..lol

Skal du ikke overklokke,kjøp god PC6400@800mhz ram..det holder i massevis

Ta en rask titt på testene av LGA 775 og 1366 på minne hastighet...

LGA 775 på rask minne og lave timings = 0.1 FPS forskjell.

LGA 1366 og Core i7... ingen forskjell i det hele tatt, dette har også blitt bekreftet av våre egne under overklokking også og konklusjonen for i7 var at minne over 1333MHz ikke var nødvendig, siden C0 sjeldent klokket langt nok for å nå over det uten å bli for varm.

Lenke til kommentar
dette har også blitt bekreftet av våre egne under overklokking også og konklusjonen for i7 var at minne over 1333MHz ikke var nødvendig

Hva tror du jeg driver med?

Minnetesting er en av mine favoritter, sjekk mine poster før du quoter meg..lol..

Nok om det, jeg tester selv dette på ALLE plattformer, ikke testet LGA 1156 ennå, men det er på trappene.

Men,ja...ofte er det ikke store forskjeller irl å skille,annet enn med benchmarker.

Når det er sagt,bør du prøve selv, ta winrar,gjerne 1-2gig fil,pakk ut, test med minne på 1066mhz kontra 1600-1800mhz. Sjekk tiden det tar,og responsen du selv føler med de forskjellige minnehastighetene.

Eller test photoshop,åpne store raw eller jpg bilder ,med samme minneinstillinger som jeg nevner over. Det ER merkbare forskjeller, selv kjerringa i huset som jeg noen ganger bruker som prøvekanin til blindtesting merker forskjell.

Noen pcer bremser andre steder enn på minnet, så da hjelper IKKE minneoverklokking så mye, ex. treig hdd..sløv prosessor,småkorrupt os,dårlige drivere ...osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...