Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får blåskjerm... Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Her er problemmet!

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 1a

BCP1: 00041790

BCP2: C04020FC

BCP3: 0000FFFF

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

Mini091309-02.dmp

\Temp\WER-51261-0.sysdata.xml

\Temp\WER4F76.tmp.version.txt

Dette plager meg!

Endret av Fear the Scare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fint og vite hvordan det fungere...

Jeg slet også masse med masse bluescreen på min data.

Jeg mener at jeg kjørte noe som hette memtest for å teste minnnet på min PC. Og det viste seg at det var minnet/ rammen på PC`en min som var i stykker. Sendte disse tilbake til Netshop og fikk nye og alt fungerte. Bluescreen kom i hytt og pine. Null system.

Dette skjedde på en helt ny PC.

Jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre, men siden dette var en ny PC med nytt installert OS tok jeg kontakt med sånn norsk microsoft suppurt. Det var de som hjalp meg med dette med memtest osv. Til vi til slutt fant feilen.

Lenke til kommentar

Feilmelding er flg. :

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.256.6

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 1a

BCP1: 0000000000000403

BCP2: FFFFF680000346D8

BCP3: 9E2000003DFEE867

BCP4: FFFFF6800003C6D8

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 256_1

Dette var min feilmelding. Jeg fikk også 1a. Men dette kunne variere. Husker ikke helt, men det kunne være forskjellige feilkoder, men dette hjalp microsoft meg med. Tror jeg hadde 5 - 7 forskjellige tall og bokstav feilkoder, men deriblant 1 a som også du.

Jeg tror helt klart at du kan ha en minne feil. Da jeg var i kontakt med microsoft var det rammen og skjermkort minnet det var hissig på at jeg skulle sjekke. Og som jeg nevnte i min forrige postering, minnet var feil og det var netshop helt enig og sendte meg nye rambrikker.

Lenke til kommentar
Akkurat det Reggy sa som jeg mente.

Det er helt klart en MemTest du trenger. Regner med du finner et greit program ved å google eller spørre her på forumet .

Jeg så litt på gamle mail jeg hadde fra den tiden i fjor hvor jeg fikk bluescreen. Siden jeg hadde kjøpt ny PC hos Netshop tok jeg kontakt med support der. Og de hjalp meg å finne program til å teste rammen uten å sende inn hele dataen. Mener de programene de gav meg var litt avanserte - så jeg googlet til jeg fant noe som tok sjekk av rammen. Det tok ikke lange tida før det var avdekt feil.

Håper du får det til - jeg var fryktelig frustert når min PC til stadighet hadde bluescreen.

Lenke til kommentar
Det er helt klart en MemTest du trenger. Regner med du finner et greit program ved å google eller spørre her på forumet .

Les posten min Reggy der linker jeg til memtest86+,dette er standar for alt minnetesting ingen ting annet skal brukes.

Håper du får det til - jeg var fryktelig frustert når min PC til stadighet hadde bluescreen.

Når det gjelde bluescreen,så må en lære seg og debugge dmp filer.

Dette har vært tatt opp veldig mange av ganger.

En guide her på forumet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Les posten min Reggy der linker jeg til memtest86+,dette er standar for alt minnetesting ingen ting annet skal brukes.

Når det gjelde bluescreen,så må en lære seg og debugge dmp filer.

Dette har vært tatt opp veldig mange av ganger.

En guide her på forumet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442

Memtest86 ja, det var nok programmet netshop anbefalte meg å bruke. Jeg fikk det ikke til og googlet meg ett program og det funket for meg.

Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg kan særlig mye om data, men prøvde bare å hjelpe en som hadde problemer, problemer som frusterte meg.

dmp filer sier meg ingenting - og kjempeflott at det finnes en guide her på forumet. Så kan vi kanskje sammen hjelpe denne stakkaren. Jeg prøvde bare å bidra på med noe som kanskje kunne hjelpe.....??

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg skal si at probleme er løst, jeg fikk slettet over 70 GB med bilder i form av 7000 bildefiler, og siden da har jeg ikke fått blåskjerm:P

Jeg husker jeg kunne ha to dager med fin PC for å tredje dagen omtrent ikke få skrudd den på før den bluescreen opp og i mente.

Håper du har funnet løsningen for din PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...