RogueAlien Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hei. Jeg trener omtrent 3 ganger i uka. 2 av de gangene fokuserer jeg på armer og skuldre. Den andre dagen fokuserer jeg på ryggen, magen og bena. Jeg er cirka 1.70 høy og veier rundt 69-70 kg. Jeg er mann. Jeg har lyst til å bli sterkere og ha merkbare muskler. Det som er litt dilemma for meg er mat. Jeg har en lidenskap for mat og drikke. Jeg elsker å bake, lage mat og nyte godt øl og vin. Jeg ønsker en dag å bli kokk eller konditor. Men hvordan i granskauen skal jeg greie og kombinere det med en sunn kropp? Jeg er ikke spesielt fet men jeg har litt mage og litt tynne armer (syns jeg selv) slik at jeg tørr stort sett ikke å gå rundt i bar overkropp da jeg føler meg litt for pløsete i forhold til alle disse machogutta som jeg møter på trening. Men jeg trener godt når jeg er i gang og gjør kondisjontrening på ergometersykkel i 15 min oppvarming og 30 min avslutning hver gang. Jeg har kikket på noe som dette også: Gainer Pro 4KG pluss Creatine Monohydrate Og jeg lurer på om sånt kan hjelpe meg? Nei? Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Skaff deg et skikkelig treningsprogram. Basisøvelser osv. å trene armer og skuldre 2 ganger i uka og rygg+ ben 1 gang er helt feil. skulle vært omvendt i så fall. Men nok om det. Hva er målet ditt med trening? å få lavere fettprosent eller mer muskler? Du sier du ønsker å bli kokk, kan du ikke lage god og sunn mat da? Alt ligger til rette. Sunn mat kan smake vidunderlig. Det du linket til der er for de som ønsker å gå opp i vekt. Skulle jo tro du hadde peiling på det siden du ønsker å bli kokk/baker Endret 13. september 2009 av Kenneth199 Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Jeg vil ha større muskler ja. Å lage sunn mat kan jeg godt, faktisk så blir jo mat man lager fra bunn av oftere sunnere enn alt ferdigmaten man får. Men å slutte å bake kaker ville være en kjempenedtur for meg. Det er jo det jeg liker aller best. Grønnsaker kan bare ikke måle seg med det.. Mere sunn mat har jeg jo gått over til også da. Jeg har kuttet ut for det meste pølser med unntak av noe en gang i blandt og spiser mye fisk og kylling. Men jeg har en svaket for kaker, sjokolade, øl, kakao etc... Jeg tror jeg får satse på en balanse også fortsette med treningen for å holde meg i sjakk. For meg så virker det som jeg må velge mellom et rikt matliv og et krevende treningsliv. Jeg vet ikke om jeg greier eller ønsker sistnevnte. Tror jeg holder meg til en mellomting så får jeg se hvordan det går fremover. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det går fint an å spise god mat selv om man trener, men det må være måtehold involvert. Du kan ikke gafle i deg et kakestykke og en kopp kakao hver dag, samt gå ut i helgen og våkne søndag med en halv kebab i munnviken, da får du fint lite utbytte av treningen, rent bortsett fra at du begrenser vektøkningen til en viss grad. Det går fint an å ta seg en "lørdag" uten å tenke så voldsomt mye på sunn mat, men ellers bør du ta det litt rolig. Og, for all del, jeg skjønner problemstillingen, jeg jobber selv som kokk. Men, siden du har interesse for mat, så er det en fin måte å lære mer om kosthold, næringsinnhold og hvordan du kan lage god og smakfull mat uten å gå helt amok med kaloriene. Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Etter hva jeg fått for meg så virker det som de som satser på å bli sterk ikke er så fokusert på maten. Roy Holte sa jo selv at det var noe av fordelene med det å trene styrke at de ikke trenger å være så nøye med maten i like stor grad... Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Etter hva jeg fått for meg så virker det som de som satser på å bli sterk ikke er så fokusert på maten. Roy Holte sa jo selv at det var noe av fordelene med det å trene styrke at de ikke trenger å være så nøye med maten i like stor grad... Men nå ville vel trådstarter ha merkbare muskler også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå