TheaBL Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg har nettopp kjøpt meg en Derbi Gpr 50 09 modell, men jeg kunne ønske at den gikk litt raskere, men jeg vil likevel ikke fjerne plombe osv. Jeg har hørt at det å bytte drev er ganske enkelt og øker litt fart. Hvor mye raskere går det hvis jeg bytter drev? Hvor mye koster et nytt drev sånn ca? Svar med masse detaljer ville ha vært fint. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Spørs åssen drev du setter på det. Jeg vil ikke anbefale det. Du vil miste mye fart i oppoverbakkene. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Sist jeg sjekka kosta ett drevsett rundt 250kr + frakt. Det å skifte drev er uansett akkurat like ulovlig som å blodtrimme, så hvorfor ikke kjøpe effektpotte som ser original ut? Edit: Tok i litt med prisen.. Endret 13. september 2009 av golemm Lenke til kommentar
TheaBL Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Takk for svar : ) Ja,jeg har hørt noe om det å miste farten i oppoverbakker. Hvorfor det egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det er fordi at stort bakdrev gir høy aks, bedre effekt, lavere fart. Lite bakdrev, lavere aks, høyere fart. Det å skifte drev er uansett akkurat like ulovlig som å blodtrimme, så hvorfor ikke kjøpe effektpotte som ser original ut? Enig her, kjøp heller effektanlegg, dyse og behold drevet du har, så går den ikke stort fortere enn 60-70. Bytt drev og få den til 80-90+ Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 I tilfelle, ikke velg for stort framdrev og for lite bakdrev, jeg har personelig prøvd 16-38, akser som en snegle men toppfarten er helt insane. Vil du ha sånn midt i mellom, kanskje 13/14-48/52? :-) Ulovelig å diskutere om trim. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 hvorfor ikke ta plomba? når den går over 52 så regnes den som trimmet uansett. om du drever den tungere når den er original kommer den ikke til å klare å dra den ut Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) hvorfor ikke ta plomba? når den går over 52 så regnes den som trimmet uansett. om du drever den tungere når den er original kommer den ikke til å klare å dra den ut I stedet for å bare bytte drev - blit tatt å få 4200,- i bot, hvorfor heller ikke BLODTRIMME å få 4200,- i bot? Har man full trim så er man klar over at man bli tatt liksom, bytter man drev så er det bare bortkastet. Blodtrimmer du så går det mye fortere, å er verdt det. Bytter du drev så går det bittelitt fortere, å er ikke verd å få ei bot på 4200,-. Endret 19. september 2009 av MusiQ Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 hvorfor ikke ta plomba? når den går over 52 så regnes den som trimmet uansett. om du drever den tungere når den er original kommer den ikke til å klare å dra den ut I stedet for å bare bytte drev - blit tatt å få 4200,- i bot, hvorfor heller ikke BLODTRIMME å få 4200,- i bot? Har man full trim så er man klar over at man bli tatt liksom, bytter man drev så er det bare bortkastet. Blodtrimmer du så går det mye fortere, å er verdt det. Bytter du drev så går det bittelitt fortere, å er ikke verd å få ei bot på 4200,-. Også må du tenke på all jobben du legger i dette. Blir du tatt, så må du jo gjøre driten original igjen. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 hvorfor ikke ta plomba? når den går over 52 så regnes den som trimmet uansett. om du drever den tungere når den er original kommer den ikke til å klare å dra den ut I stedet for å bare bytte drev - blit tatt å få 4200,- i bot, hvorfor heller ikke BLODTRIMME å få 4200,- i bot? Har man full trim så er man klar over at man bli tatt liksom, bytter man drev så er det bare bortkastet. Blodtrimmer du så går det mye fortere, å er verdt det. Bytter du drev så går det bittelitt fortere, å er ikke verd å få ei bot på 4200,-. Også må du tenke på all jobben du legger i dette. Blir du tatt, så må du jo gjøre driten original igjen. Ja - men det er verdt jobben. Greit å ha en ekstra original motor i tilfelle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Spør på mopedportalen.com, da det dreier seg om trimming Endret 20. september 2009 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
TheaBL Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Wow, nå vurdere jeg å bare beholde sneglen min. Skal jo uansett ha lett om to år uansett. (Har ikke råd nå, tsjoho) Takk for alle svar : ) Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Wow, nå vurdere jeg å bare beholde sneglen min.Skal jo uansett ha lett om to år uansett. (Har ikke råd nå, tsjoho) Takk for alle svar : ) Om to år er du 18(?). Da er du nok drit lei moped, og sikter deg inn på bil lappen istede! Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 eller mellom tung og det med og skru mopeden orginal er gjort på en kveld, tar tid og sette på trimmen første gang, fordi man må justere squish, stille gasser og bytte veiv osv Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ytes ikke hjelp til trimming på dette forumet, tråden stenges. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg