Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drev på moped

TheaBL

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Derbi Gpr 50 09 modell, men jeg kunne ønske at den gikk litt raskere, men jeg vil likevel ikke fjerne plombe osv.

Jeg har hørt at det å bytte drev er ganske enkelt og øker litt fart.

Hvor mye raskere går det hvis jeg bytter drev?

Hvor mye koster et nytt drev sånn ca?

Svar med masse detaljer ville ha vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Det er fordi at stort bakdrev gir høy aks, bedre effekt, lavere fart.

Lite bakdrev, lavere aks, høyere fart.

Det å skifte drev er uansett akkurat like ulovlig som å blodtrimme, så hvorfor ikke kjøpe effektpotte som ser original ut?

Enig her, kjøp heller effektanlegg, dyse og behold drevet du har, så går den ikke stort fortere enn 60-70. Bytt drev og få den til 80-90+

Lenke til kommentar
hvorfor ikke ta plomba? når den går over 52 så regnes den som trimmet uansett. om du drever den tungere når den er original kommer den ikke til å klare å dra den ut :(

I stedet for å bare bytte drev - blit tatt å få 4200,- i bot, hvorfor heller ikke BLODTRIMME å få 4200,- i bot? Har man full trim så er man klar over at man bli tatt liksom, bytter man drev så er det bare bortkastet.

Blodtrimmer du så går det mye fortere, å er verdt det.

Bytter du drev så går det bittelitt fortere, å er ikke verd å få ei bot på 4200,-.

Endret av MusiQ
Lenke til kommentar
hvorfor ikke ta plomba? når den går over 52 så regnes den som trimmet uansett. om du drever den tungere når den er original kommer den ikke til å klare å dra den ut :(

I stedet for å bare bytte drev - blit tatt å få 4200,- i bot, hvorfor heller ikke BLODTRIMME å få 4200,- i bot? Har man full trim så er man klar over at man bli tatt liksom, bytter man drev så er det bare bortkastet.

Bytter du drev så går det bittelitt fortere, å er ikke verd å få ei bot på 4200,-.

Også må du tenke på all jobben du legger i dette. Blir du tatt, så må du jo gjøre driten original igjen.

Lenke til kommentar

Også må du tenke på all jobben du legger i dette. Blir du tatt, så må du jo gjøre driten original igjen.

Ja - men det er verdt jobben.

Greit å ha en ekstra original motor i tilfelle. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...