Vezpa Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tror jeg etterhvert vil satse på å kjøpe denne: Canon CanoScan 8800F Denne skal ta både 135 og 120 film. Må spare litt først Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Jeg har lest litt rundt, og det virker som mange ikke liker styringsprogrammene som følger med Canon og Nikon, men liker Epson. Annet enn det så vet jeg ikke om det er noen forskjell på disse to. Utifra det jeg har sett så har de veldig like specs. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en epson v500 istedenfor epson perferction 4490. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg har lest litt rundt, og det virker som mange ikke liker styringsprogrammene som følger med Canon og Nikon, men liker Epson. Annet enn det så vet jeg ikke om det er noen forskjell på disse to. Utifra det jeg har sett så har de veldig like specs. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en epson v500 istedenfor epson perferction 4490. Jeg har v500 og den er helt fin. Største grunn til at de innscannede bildene ikke er helt 100% enda, er kun operatørens skyld. Tom Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Skjønner. Hvilken operatør tror du er optimal tomsi? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Kan hende jeg tar feil, men kanskje tomsi mente han (eller hun) som sitter foran PCen med operatør. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Skjønner. Hvilken operatør tror du er optimal tomsi? En som vet hva han (eller hun) holder på med Kan hende jeg tar feil, men kanskje tomsi mente han (eller hun) som sitter foran PCen med operatør. Bingo. Jeg suger på scanning. Tom Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Hahaha. Jeg googla "scan operator" og fikk scanning software som svar. Tenkte for eksempel vuescan, silverfast osv. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Så det er altså ingen i hele Norge en kan levere 120 film til og få bildene lagt inn på CD? Jeg sendte mail til Foto Knudsen og Japan Photo om dette. Foto Knudsen sier de ikke lenger fremkaller 120 film, mens Japan Photo sier: "Hei! Ja, det gjør vi. Fremkalling av negativ (farge) koster 29,- Fremkalling av negativ (s/h) koster 39,- Fremkalling av positiv (dia) koster 69,- Om du ønsker papirkopier koster det 3,- pr bilde i 10x10 (farge 6x6 neg.) 6,- pr bilde i 10x15 (farge 6x9 neg.) 5,- pr bilde (s/h) (Prisene gjelder ved førstegangsfremkalling, ikke ved etterbestilling.) Vi lager ikke cd av 120-negativer." Sjekk her om du vil ha de skannet. http://www.tmax100.com/images/prisliste_scan_fremk.pdf Ved trommelskann kan du få mellomformat-negativene skannet i opp til 12000dpi om du absolutt vil, Men da går det nok bare 2 bilder en DVD-plate Lenke til kommentar
M.H Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Kan hende jeg tar feil, men kanskje tomsi mente han (eller hun) som sitter foran PCen med operatør. Bingo. Jeg suger på scanning. Tom Jeg også. Derfor jeg trives best i ekte mørkerom. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Jeg lagret siden, så tar jeg kontakt med dem hvis jeg trenger høykvalitets-scan. Men jeg tror ikke jeg vil sende bort negativene for fremkalling, jeg vil ha en butikk å gå til. Er det noen forskjell i kvaliteten negativer blir fremkalt? Eller kan jeg likesågodt gå til Japan Photo for akkurat det? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg lagret siden, så tar jeg kontakt med dem hvis jeg trenger høykvalitets-scan. Men jeg tror ikke jeg vil sende bort negativene for fremkalling, jeg vil ha en butikk å gå til. Er det noen forskjell i kvaliteten negativer blir fremkalt? Eller kan jeg likesågodt gå til Japan Photo for akkurat det? Det kan være kvalitetsforskjell, om en butikk fremkaller veldig lite kan kjemikaliene til tider være gamle og slitne. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Er det noe jeg burde tenke på? Hva kan jeg gjøre for å forsikre meg mot det? Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 vurderer selv å kjøpe dette hva tror dere om det, ok pris? ca 150kr er det vanskelig å få tak i film til holgakamera i norge? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er ikke noe stress å få tak i film, billig film derimot... Tror jeg ville bestilt noe film fra ebay samtidig som jeg kjøpte kameraet, så sparer man en del. $5 pr rull (pluss porto), i butikk kan du forvente 80 kr ++ Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 oki, hvilken film vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 oki, hvilken film vil dere anbefale? Her har de mye fin film samt ganske greie shipping priser: http://www.fujilab.co.uk/catalog/film-c-30...ma0f9jtf076ii91 Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Er ikke noe stress å få tak i film, billig film derimot...Tror jeg ville bestilt noe film fra ebay samtidig som jeg kjøpte kameraet, så sparer man en del. $5 pr rull (pluss porto), i butikk kan du forvente 80 kr ++ Eller rundt halvparten... Fotoimport har 120 film fra 35kr+.. Lenke til kommentar
Elenion Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Fra www.fotophono.no (som er i Oslo) Verden er fargerik, men kanskje fortelles historien best i sorthvitt? Filmen fremkalles hos Studio Technika. 135: kr. 89,– 120: kr. 89,– Levering 3–5 arbeidsdager. Vi kan i tillegg legge bildene på en CD. Pris pr film 135mm. 300dpi–15x20– 6MB: 300,– 300dpi–20x30–18MB: 400,– Format: JPG eller BMP For scanning til 120, kontakt oss! http://www.fotophono.no/foto/index.aspx?ca...6&id=215153 Lenke til kommentar
8086 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Framkalling av film er 29kr hos JP. S/H er litt dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå