Gå til innhold

Noen ØL-kjennere her som kan foreslå noe godt øl å prøve?

Slayer666

Anbefalte innlegg

Tja, har lyst å prøve noe nytt ØL, foretrekker mørkt øl.

Favoritt ølet for tiden er Dark Horse, liker også blant annet Imperial Stout, Dark Force og Odin's Tipple er også helt grei, men den blir litt for kraftig som Kose-øl. Ellers av litt lysere øl så er Young's special London Ale helt grei.. Eneste butikk-ølet jeg synes noe om er Guinness.. og kanskje til en viss grad.. Spitfire og newcastle brown ale.

Tja, som tittelen sier.. så er jeg ute etter noe nytt mørkt øl å prøve.

Noen forslag?

Endret av Slayer666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av imperial stout er spesielt Samuel Smith å anbefale. Den kan bestilles på Vinmonopolet, og finnes på de fleste skikkelige barer. Hvis du vil ha et godt alternativ som de vanligvis har inne på Vinmonopolet, er Gonzo en sikker vinner. For godt butikkøl, kan du se om du finner Ægir sin porter. De skal visst nok ha den på Meny. Jeg ble veldig overrasket da jeg fant ut at den bare var 4,7 %; den smaker svært godt til å ha så lav alkoholprosent. Ellers er Old Speckled Hen et godt alternativ til Spitfire, men den er også i bestillingsutvalget til Vinmonopolet.

Den aller beste metoden for å smake øl, er for øvrig å gå på nærmeste skikkelige bar og spørre bartenderen om råd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...