Gå til innhold

MediaPlayer 9 virker ikke. Hjelp!

Anbefalte innlegg

MediaPlayer 9 virket rett etter at jeg hadde installert det, men i ettertid har det sluttet å fungere på "streaming" fra nettet. Jeg kan se filmer osv. direkte fra HD, men den gir feilmelding når jeg følger en hvilken som helst link på nettet. Feilmeldingen er som følger:

"Finner ikke den angitte filen. Kontroller at banen er skrevet inn riktig. Hvis riktig bane er angitt, finnes ikke filen i den angitte plasseringen, eller så er datamaskinen der filen er lagret, i frakoblet modus."

Når jeg går inn på "Mer hjelp", står det blant annet at proxy instillingene kan være feil. Jeg har prøvd med forskjellige innstillinger uten hell.

Er det noen kloke hoder der ute som kan gi meg noen hint om hva som er galt?

På forhånd takk for tilbakmelding!

Vennlig hilsen

TheDog

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemet ditt har laget automatisk "restore point" når du installerte WMP9.

Du kan "stille tilbake" hele maskinen til like før du installa den.

Dette er i accessories/system tools i start-menyen, heter System Restore.

Velg "restore computer to earlier point", finn riktig dato (den vil være merka med Installed WMP9 ellerno), trykk restore, og vent. Voila.

Men alle andre programmer du har installert siden vil også forsvinne.

Lenke til kommentar

Takk for responsen!

God ide! ...............nesten :)

Det er over en måned siden jeg installerte WMP, og mye har skjedd siden. Jeg har innstallert en del programmer siden den gang. Jeg tror det ville vært best om det var løsning som bare berørte WMP.

Ang. Chris Software Cleaner, jeg kunne ikke finne WMP der heller!?!

Anyone?

Lenke til kommentar

Setter virkelig pris på alle tilbakemeldinger!

Selv "Uninstallabillity" fant ikke WMP!?!

Godt gjemt, kan men si.

Jeg tror problemet er at den ikke finner LAN`et. Den klarer rett og slett ikke å få kontakt med nettet, selv om alle andre programmer klarer det. Kan det være noen innstillinger jeg må tukle med?

Maskinen står bak en Router med firewall. Kanskje det kan være noe der?

Lenke til kommentar

Et annet problem som kanskje kan ha sammenheng er at når maskinen har stått på over natten, så virker ikke Explorer. Den kan ikke finne noen sider, selv om Outlook, ICQ m.m. viker normalt.

Når jeg restarter maskinen virker Explorer normalt igjen!?!

Blir snart gal! :-?

Er det noen som har flere forslag som jeg kan prøve ut?

Lenke til kommentar
Et annet problem som kanskje kan ha sammenheng er at når maskinen har stått på over natten, så virker ikke Explorer. Den kan ikke finne noen sider, selv om Outlook, ICQ m.m. viker normalt.  

Når jeg restarter maskinen virker Explorer normalt igjen!?!

Blir snart gal!   :-?  

Er det noen som har flere forslag som jeg kan prøve ut?

Her er noen alternativer

1. Slett midlertidige Internet-filer

2. Kanskje du må bytte DNS-server, den du bruker kan være ustabil. Spør din nett-leverandør om alternativer

3. Brannmur kan stoppe mye rart. Har opplevd dette selv men Norton

4. Slett Proxy-server, hvis du ikke trenger den.

5. Det kan hende at prosessen iexplore.exe henger. Når du får problemer, kan du avslutte IE og se om du finner prosessen iexplore.exe i Oppgavebehandling og prøve å avslutte den. En annen mulighet er å skaffe et tredjepartsprogram som avslutter prosess som henger. du finner en del slike på windows.no under Prosesser.

Lenke til kommentar

Jeg har nå slettet midlertidige internett filer. Satt proxy-server til "Ingen". Lagt maskinen utenfor brannmuren. Så det som gjenstår er DNS. Når jeg går inn på routeren står det en DNS og en Secondary DNS. Det betyr muligens at den kan velge hvilke den vil koble seg til (?). Jeg har ingen problemer med andre programmer som benytter internett, men jeg skal ta kontakt med internett leverandøren min og spørre nag. DNS. Jeg har ikke den minste anelse om hva DNS er, eller gjør, men skal prøve å få en ny. Takk for tilbakemeldingene! :wink:

Kommer tilbake når jeg har hørt fra internettleverandøren min.

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært i kontakt med min internettleverandør, og de mener at det er lite trolig at det er på grunn av ustabil forbindelse. Jeg har også sjekket om iexplorer.exe henger, det gjør den ikke. I tillegg prøvde jeg System restore, men gjett hva, den klarte ikke å restore!

Synd at neste Windows ikke kommer for 2005. Det er rett før jeg hiver meg på Linux eller noe sånt :)

Nå nettopp hadde maskinen stått alene i ca 2 timer, og da ville ikke Explorer virke igjen. Måtte restarte som vanlig.

Noen flere forslag?

De tas imot med største takknemmelighet. Har ikke særlig lyst å reinstallere XP. Sånt tar tid!

Lenke til kommentar

Nei har ikke løst problemet ennå. Håper på flere forslag.

Men sikkert til din store ergelse, så klarte jeg å kjøre den fra VG serveren. Det går greit å kjøre dem direkte fra sider, men når den prøver å åpne WMP 9 og kjøre noe der, da vil den ikke!?!

Så problemet ser ut til å ligge i programmet. Men hva, er det store spørsmålet! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...