Gå til innhold

Chieftec fulltower vifteplassering?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Trenger noen tips ang. plassering av vifter i mitt Chieftec tower for maks kjøling og minst støy. Har følgende:

- 4*80mm + 1*92mm enermax.

- taisol 762+AR2+funnel+80mm enermax, montert til å suge luft fra ribben.

- 1 vifte på kabinettdøren som fulgte med.

- 2*40mm vifter på harddisk i 5 1/4-brønn

 

På kabinettet har jeg montert to 80mm til å suge, en nederst og en øverst foran. Har montert 92mm bakerst øverst og de to siste 80 mm på baksiden, alle til å blåse ut. Vifta på døra er koblet ut grunnet støy. Harddisk viftene kan lite gjøres med forelp. Så kommer mitt spm.

 

Bør jeg flytte en av 80 mm viftene bak på viftedøra til å suge inn? Vil ikke dette kræsje med utblåsning fra taisolen og skape motvinder?

 

Skal i fremtiden sette på en rheostat på den medfulgte vifta, har noen kanskje specs på vifta?

 

Takknemlig for svar!

 

Hilsen Goofee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-02-08 15:15, Lzr skrev:

Du bør ha flest vifter til å suge inn + legge på støvfilter. Hvis trykket på viftene som blåser ut er større enn de som suger inn vil du få undertrykk i kabinettet. Dette sørger for at støv blir dratt inn i alle mulige sprekker o.l.


 

Nå kjøler jo undertrykk mye bedre enn overtrykk så dette er jo ønskelig. Det blir heller ikke så ille støvete med undertrykk etter som vifter som blåser inn suger til seg enormt med støv (selv med filter).

Har testet dette mange ganger og har nå kun en vifte inn og 4 vifter ut. Har samme tempratur i kabinettet som i rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...