fargoth Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Det burde som nevnt ovenfor her fungere med virtualisering. Legg inn Win95/98 og spill det på den måten, jeg har selv gjort det med gamle spill som ikke lar seg spille på nyere OS. Edit: Jeg har selv brukt Virtual PC 2007 til dette, med stort hell. Endret 13. september 2009 av fargoth Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Fungerer fint med virtualisering Fikk ikke ordnet lyden da, menmen. Lenke til kommentar
Robert. Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Fungerer fint med virtualisering Fikk ikke ordnet lyden da, menmen. Så bra at du fikk det fikset mvh Robert Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Da gjør jeg det etter skolen! Lenke til kommentar
Halvor Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Har selv prøvd dette da jeg var mindre. Det funket ikk epå XP. Men bare på 98 og eldre. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Litt sånn gammel tråd? Lenke til kommentar
Nokaah_Noktar Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 (endret) Fikk det til å fungere i Oracle VirtualBox. Spillet hentet jeg fra vedlagt nettside: "Gammle dataspill på norsk.html". Jeg fulgte en guide for å sette opp Windows 98 SE. Kanskje noe av innholdet kan være til hjelp. Windows 98 SE [Norwegian] (OEM): https://winworldpc.com/product/windows-98/98-second-edition Windows 98 Setup guide: https://socket3.wordpress.com/2018/10/28/install-configure-windows-98-using-oracle-virtualbox/ Guiden inneholder også hvordan man setter opp drivere som later til å være nødvendig for å kjøre spillet. Uten driverne fikk jeg samme feilmelding som i "Error 1". Jeg har prøvd å kjøre spillet i Windows XP men fikk både "Error 1" og "Error 2". Gamle dataspill på norsk.html Endret 10. august 2023 av Nokaah_Noktar 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå