MaxCPU Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har klart å vaske en diskett her nå, med noe "halvviktige" dokumenter på. Vil denne disketten fungere igjen? Evt. baktanker ved å prøve? På forhånd takk! Er lei av å ødelegge diskettstasjoner... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Nja, eneste måte er vel å prøve. Men husk å tørke den ordentlig først så ingeting kortslutter. Om jeg ikke husker feil så tåler ikke disketter så godt lys(når du fjerner den metall"lokket"), så det beste vill vel å fjerne den så tørke den på et varmt, mørkt sted? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 det er jo ikke akkurat så mye i en diskett som kan bli ødelagt av vann da.. så viss det er helt rent vann å den tørker helt før du bruker den igjen skulle den vel kanskje funke.. men disketter tåler ikke akkurat så mye da.. så ikke godt å vite Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Bare å prøve. Enten fungerer det, eller så fungerer det ikke. Tror det er liten sjanse for at diskettstasjonen din skal bli ødelagt (så lenge den er tørket ihvertfall) Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har lest et sted at Politiet har greid å få ut informasjon av harddisker både etter branner og etter å ha ligget langre tid i sjøvann :o Tror derfor disketten din burde ha gode odds :smile: Lenke til kommentar
cof Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 jeg dyppet nettopp en disket i vann og trykket den inn i disket stasjonen d eneste som skjedde var at d sto insert a disk to drive a. men jeg tror at siden d er sånn hvitt papir/stoff greier rundt selve "dingsen" som alt blir lagret på klistrer seg inntill digsen og den vil ikke gå rundt d va d jeg fandt ut etter jeg åpnet disketten Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har lest et sted at Politiet har greid å få ut informasjon av harddisker både etter branner og etter å ha ligget langre tid i sjøvann :o Tror derfor disketten din burde ha gode odds :smile: å har jo ikke de bare tørket den og satt den i da... De har brukt ipas... det koster ca 10000 og er ikke bare bare.. så det er ikke noen oppmuntring for at disken har gode odds... sjekk opp litt bedre neste gang Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Burde ikke være et problem, jeg hadde en gang en disket jeg badet med i lomma, ved et uhell... (i saltvann) Den fungerte helt fint etterpå :oops: Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har lest et sted at Politiet har greid å få ut informasjon av harddisker både etter branner og etter å ha ligget langre tid i sjøvann :o Tror derfor disketten din burde ha gode odds :smile: å har jo ikke de bare tørket den og satt den i da... De har brukt ipas... det koster ca 10000 og er ikke bare bare.. så det er ikke noen oppmuntring for at disken har gode odds... sjekk opp litt bedre neste gang Ja selfølgelig satt de ikke en harddisk som hadde ligget månedvis under vann rett inn i en maskin og så gikk alt bare helt flott.... :-? Er temmelig sikker på at de aller fleste som leser svaret mitt skjønte at det ikke var det jeg mente (bortsett fra deg) Noen mennesker må visst bare ta alt så dødsens alvorlig.. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det tar litt tid før den tørker. Legg den et lunt sted, og drei disken litt rundt for hånd i blandt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå