DMN Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Er en gutt på 18 år som har noen år (5-6) med judo og kung fu på nakken. Har veldig lyst til å starte med mma en dag, men har skjønt at det er en tøff sport og det kan være vanskelig å bare hive seg ut i det. Så jeg lurer på hvor vanskelig det er hvis du starter på mma uten å ha noe bryte bakgrunn? Har også litt lyst til å starte på boksing, men det er vel en av de dårligere kampsportene å "varme opp" med til mma..? Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er en gutt på 18 år som har noen år (5-6) med judo og kung fu på nakken.Har veldig lyst til å starte med mma en dag, men har skjønt at det er en tøff sport og det kan være vanskelig å bare hive seg ut i det. Så jeg lurer på hvor vanskelig det er hvis du starter på mma uten å ha noe bryte bakgrunn? Har også litt lyst til å starte på boksing, men det er vel en av de dårligere kampsportene å "varme opp" med til mma..? Jeg var i samme possisjon som deg. Jeg startet å trene mma i et sted som bruker BJJ som base. Det er når man føler seg trygg på bakken at man kan virkelig slappe av og kan bli god standup. Lenke til kommentar
Tommx Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 hei. tenkte å bjunne på MMA til neste år etter jeg er ferdig i militæret. har ingen bakgrunn med kampsport fra før utenom litt grappling med noen kompiser (følger med på UFC så "kan" litt om det) blir 20år på nyåret. er det mulig å bjunne på MMA uten noen bakgrunn innen kampsport`? Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 hei. tenkte å bjunne på MMA til neste år etter jeg er ferdig i militæret. har ingen bakgrunn med kampsport fra før utenom litt grappling med noen kompiser (følger med på UFC så "kan" litt om det)blir 20år på nyåret. er det mulig å bjunne på MMA uten noen bakgrunn innen kampsport`? For det første, mma er kampsport. Og et sted må man starte. Poenget er at når man trener til MMA så trener du veldig mye individuelle kampsporter også etterhvert setter du de sammen og legger til gnp osv. Lenke til kommentar
geil Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Er en gutt på 18 år som har noen år (5-6) med judo og kung fu på nakken.Har veldig lyst til å starte med mma en dag, men har skjønt at det er en tøff sport og det kan være vanskelig å bare hive seg ut i det. Så jeg lurer på hvor vanskelig det er hvis du starter på mma uten å ha noe bryte bakgrunn? Har også litt lyst til å starte på boksing, men det er vel en av de dårligere kampsportene å "varme opp" med til mma..? Litt avhengig av hvor aktiv du er innen judo er ihvertfall en knallbase for MMA. Fotstilling fra boksing må tilpasses endel for å passe MMA, men ellers er jo slagtrening bare bra. Lenke til kommentar
Daywalkerhenrik Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg sier det bare er å starte. Hvis du liker det litt hardt, er det bare å kjøre på. Har du lyst til å bli bedre på litt forskjellige ting, legger jeg til en liste over kampsporter det kan være greit å trene for å forbedre visse ting. Slag: Boksing Spark: Taekwondo Kombinasjoner/se åpninger: Kong Fu Grappling/Submission: Brasiliansk Jiu Jitsu Takedown/slam: Wrestling Trips: Judo Knær/albuer: Muay Thai Lær deg hvordan de beste innenfor disse kampsportene trener på de forskjellige tingene, og tren på samme måte. Da blir du god Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Lurte selv på å begynne med mma, men har hørt at det er litt heftig å hive seg uti. Har aldri drevet med noe kampsport før, hva burde jeg i så fall starte med? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hvis du har muligheten så er det best å bare hoppe uti, å starte rett på MMA. Enkelt og greit så er MMA det beste å trene hvis det er MMA man vil drive med Regner ihvertfall med at de fleste klubber som tilbyr mma har nybegynnerkurs. Hvis ikke så er brazilian jiu-jitsu, (thai-/kick-)boksing, bryting og judo solide stilarter for å få en god base. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg fyller 16 snart og har drevet med kickboxing siden jeg var 11 eller noe. jeg har veldig lyst til å begynne med mma jeg også^^ så det er bare å hive seg uti det? jeg er på norgescup nivå i kickboxing så er relativt god der. trodde det var lurt å ha bjj i bunnen jeg? så jeg tenkte å starte med bjj noen år før jeg starter i en mma klubb? noen innspill? Lenke til kommentar
MMAfan Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg startet med null trening og det gikk ganske greit så kjør på gutta! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå