Gå til innhold

Logitech Z-560/Z-680


Anbefalte innlegg

 

Forresten,

Ja det er det selvsagt. Det er bare å kjøpe riktig overgang.  

(For eksempel han-rca til hun-35mm-jack)

Denne overgangen fungerer helt fint? Ikke noe krøll med den? Sånn at den ikke "ødelegger" lyden om du skjønner.

 

Vi snakker om en ledning med en eller to enkle plugger i hver ende her....

Kan kjøpes hos Clas Ohlson, din lokale radiosjappe, eller loddes selv.

 

MEN: Hvis du vil ha surroundlyd når du ser på film må du ha en dekoder, enten separat, innebygd i dvd-spilleren, eller i en hjemmekinoreciever. Eventuelt se film på en PC med riktig type lydkort og software. z-560 har KUN to ANALOGE innganger (front/bak). Det er dette som nok er den største forskjellen på 560 og 680.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MEN: Hvis du vil ha surroundlyd når du ser på film må du ha en dekoder, enten separat, innebygd i dvd-spilleren, eller i en hjemmekinoreciever. Eventuelt se film på en PC med riktig type lydkort og software. z-560 har KUN to ANALOGE innganger (front/bak). Det er dette som nok er den største forskjellen på 560 og 680.

 

Jeg hadde planer om dette:

Å ha høyttalerne koblet i PCen min, for deretter å se film ved hjelp av DVD spilleren i PCen min. Og skjermkortet mitt har TV-ut, så da bare plugger jeg TVen i den porten. Det må da gå?

Og det lydkortet jeg har, skal støtte surround såvidt jeg vet. (Creative SoundBlaster Live! Player 5.1... Dette støtter surround, ikke sant?)

Er det nå noe jeg har glemt for å få dette til å fungere?

 

Mvh,

 

Stian

Lenke til kommentar
MEN: Hvis du vil ha surroundlyd når du ser på film må du ha en dekoder, enten separat, innebygd i dvd-spilleren, eller i en hjemmekinoreciever. Eventuelt se film på en PC med riktig type lydkort og software. z-560 har KUN to ANALOGE innganger (front/bak). Det er dette som nok er den største forskjellen på 560 og 680.

 

Jeg hadde planer om dette:

Å ha høyttalerne koblet i PCen min, for deretter å se film ved hjelp av DVD spilleren i PCen min. Og skjermkortet mitt har TV-ut, så da bare plugger jeg TVen i den porten. Det må da gå?

Og det lydkortet jeg har, skal støtte surround såvidt jeg vet. (Creative SoundBlaster Live! Player 5.1... Dette støtter surround, ikke sant?)

Er det nå noe jeg har glemt for å få dette til å fungere?

 

Mvh,

 

Stian

SB Live 5.1 støtter ikke Surround tror jeg?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt det 680 settet, det var ikke så verst men har en del svakheter. Lyden fra sattelittene er ren og klar, litt crisp på en måte :wink: (Veldig bra diskant til å være billige fultone elementer (kan ikke sammenlignes med Lowther!).

 

Systemet sto i et udempet rom på ca 12m2, og sub'en sto i et hjørne så lyden fra denne var veldig "boom-ete" grøtet og udefinert :(

 

Nå må jeg få med at dette var lyden fra en streamet radiokanal, så det gjelds kansje ikke :-?

Sikkert bedre hvis man hører på CD

Lenke til kommentar

Har jo Z-560 selv, og har bare to ting å klage på:

4.1... har ikke senterhøytaler, og dermed blir surround opplevelsen ikke så bra, med mindre du får plassert høytalerene absolutt helt korrekt.

 

Bare to analoge plugger, som er litt kjipt med tanke på tilkobling til DVDTV etc...

 

Ellers er jeg meget fornøyd, og ville ikke lagt 1 kr mer i et høytaler sett til PC'en. (Skjønt jeg har jo et steike bra anlegg fra Hi-Fi Centeret, så jeg bruker Z-560 kun til spilling og litt mp3)

 

Lyden er klar og fin, og de 400 wattene gir MYE lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Noen som har noen erfaringer med dette? Er altså, et lydsystem og DVD spiller. (180watt totalt)

 

Jeg har ikke hørt på systemet, men det lukter ikke bra. Har en klar mistanke om at de 180 wattene er Elkjøp-watt... Eller for å si det på en annen måte: Logitech z-560 ligger i grenseland til å være FOR billig. Her skal du altå få ca. samme løsning + dvd-spiller og dekoder for samme prisen? Tru'kke det nei...

 

tror ikke man får THX verifisering hvis man har skrytewatt.... De er ganske kravstore til anlegg før de gir slikt...

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med dette? Er altså, et lydsystem og DVD spiller. (180watt totalt)

 

Jeg har ikke hørt på systemet, men det lukter ikke bra. Har en klar mistanke om at de 180 wattene er Elkjøp-watt... Eller for å si det på en annen måte: Logitech z-560 ligger i grenseland til å være FOR billig. Her skal du altå få ca. samme løsning + dvd-spiller og dekoder for samme prisen? Tru'kke det nei...

 

tror ikke man får THX verifisering hvis man har skrytewatt.... De er ganske kravstore til anlegg før de gir slikt...

 

For det første: kjapt jobba. 3 måneder er da ingen tid å vente før man bumper en tråd :D

 

Men: Hvor har du det fra at Mustek-systemet er THX-sertfisert? Tror du misforsto hva jeg mente.

 

Dessuten: NEI "de" er nok ikke så kravstore til annet enn penger...

Lenke til kommentar

Ja, gamle tråder blir så nye igjen?

Å få en generell THX sertifisering er ikke så veldig vanskelig. Da trenger man bare å oppfylle EN av kravene. I tillfellene til pc-settene så gjelder det vel kravet om at bassen skal kunne oppnå 105 dB lydtrykk ved 35 hz. Trenger ikke engang å være kontinuerlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...