Gå til innhold

Logitech Z-560/Z-680

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe ett av disse to høyttaler-settene.

Men jeg trenger hjelp til å bestemme meg.

Jeg er klar over at prisforskjellen er på 1000-1500kr, men er det verdt å slenge på så mye penger for å kjøpe Z-680? (Jeg har lest bare gode ord om begge settene, men er usikker hvilket jeg burde kjøpe. Er prisøkningen på Z-680 verdt det, går jeg for det. Men om forskjellen ikke er så veldig stor går jeg for Z-560.

Jeg har også planer om å koble disse høyttalerne til TV'n for å se DVD når muligheten byr seg.

Er dette mulig på begge? Jeg er nemlig ganske sikker på at det funker på Z-680. Hvis dette ikke går på Z-560,(noe jeg frykter) heller jeg nok mer mot Z-680 også.

Og til slutt, jeg har Creative SoundBlaster Live! Player 5.1 for øyeblikket. Er dette kortet nok til disse enormt bra høyttalerne, eller må jeg kjøpe nytt? I så fall, hvilket kort?

På forhånd, tusen takk for all hjelp!

Med vennlig hilsen,

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditto. Du får mye lyd i skranglete innpakning.

Dessuten har z-680 innebygde surrounddekodere, og hvis du skal bruke anlegget til "hjemmekino" er jo det en uvurderlig fordel.

Når det jelder de til tider panegyriske beskrivelsene av lydgjengivelse må jeg gjenta det jeg har sagt før:

Det spiller så ørene flagrer og du får mye for pengene, men det er IKKE en lydgjengivelse som egner seg til annet enn spill og bakgrunnsmusikk! Dette blir mer og mer tydelig etter litt tids bruk. Jeg ville ikke kostet på meg et dyrt lydkort BARE ford jeg kjøpte høyttalere fra Logitech.

Z-680 har jeg ikke hørt.

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med dette? Er altså, et lydsystem og DVD spiller.  (180watt totalt)

Jeg har ikke hørt på systemet, men det lukter ikke bra. Har en klar mistanke om at de 180 wattene er Elkjøp-watt... Eller for å si det på en annen måte: Logitech z-560 ligger i grenseland til å være FOR billig. Her skal du altå få ca. samme løsning + dvd-spiller og dekoder for samme prisen? Tru'kke det nei...

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp mitt Z-560 og det er helt RÅTT

Det er nesten identisk med Z-680 men z-680 har fått mange klager pga rar bass og susing i høyttalerene (komplett bekreftet at de har fått klager på denne høyttaleren) så da bestemte jeg meg for å gå for z-560 (også forde jeg allerede har et hjemmekino og ville "bare" ha pc høyttlaere)

Forskjellem på z-560 og z-680 er ikke all verden....det er 1 høyttaler mindre...bassen er et par watt sterkere :roll: og prisen er neste havlparten av z-680

Du får Z-560 til 1900 kr på mpx og fraktkostnaden er heller ikke store saken.

z-560 = Billig og Bra :yes:

Lenke til kommentar

Akkurat nå heller jeg mot Z-560...

Noen som har noe godt å si om Z-680 som får meg til å revurdere? ;)

Forresten,

Ja det er det selvsagt. Det er bare å kjøpe riktig overgang.

(For eksempel han-rca til hun-35mm-jack)

Denne overgangen fungerer helt fint? Ikke noe krøll med den? Sånn at den ikke "ødelegger" lyden om du skjønner.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt z 560. Hadde de høytalerne og etter at jeg måtte returnere 2 sett så var jeg dritt lei. Fikk byttet til z-680 og er fornøyd.

Ikke noe tull. Ikke noe susing + at det er flere tilkoblingsmuligheter.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte lenge Logitech's høyttalere, men etter en grundig prosess der spesielt den konstante susing/during i høyttalerne ble ilagt vekt falt valget på Audigy2 og Klipsch ProMedia 5.1 THX.

Angrer ikke, og anbefales! Les forøvrig denne og denne, for å nevne noe.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte lenge Logitech's høyttalere, men etter en grundig prosess der spesielt den konstante susing/during i høyttalerne ble ilagt vekt falt valget på Audigy2 og Klipsch ProMedia 5.1 THX.

Angrer ikke, og anbefales! Les forøvrig denne og denne, for å nevne noe.

(beklager dobbelposting)

Lenke til kommentar
Jeg knakk volum knappen på min z-540, og jeg lurte på ca. hvor mye det koster å reparere den og hvor jeg kan få gjort det?

Har SB Live 5.1 og de er utrolig BRA lyd med de høytalerne :)

Ingen som har reparert noe Logitech høytalere som kan gi meg e-mailen eller noe tlf?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...