Gå til innhold

[Løst]Canon EOS350D - Windows7/Vista (64bit) drivere ?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klart å finne drivere for EOS350D som fungerer i Windows7 /helst) eller alternativt Vista? Dreier seg om 64bit versjon, men er usikker på om det muligens kan gå med 32bits drivere.

<rant>

Kan forsåvidt forstå at Canon ikke har sluppet Windows7 drivere enda, men Vista har jo vært ute lenge nok til at de burde ha støtte. For dårlig at man skal "måtte" kjøpe nytt kamnera bare fordi man oppdaterer OS...

Er med på at grensa må gå et sted for hvor gammel hardware man skal lage drivere for, men her synes jeg Canon er litt lite kundevennlige..

</rant>

Har funnet en workaround, der jeg via verktøy2 menyen setter kommunikasjon="Utskrift/PTP" i stedet for "PC Kobling".

Problemet med dette er at overføringen går veldig mye raskere med "PC Kobling".

Et annet alternativ er selvfølgelig å bruke kortleser, men synes det er litt krøkkete med mappestrukturen til Canon.

Noen som har klart å finne drivere?

Edit: Skrivefeil..

Endret av oldis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fulgte ikke zoombrowser med 350D?

Med den kan du jo importere via kortleser og selv bestemme hvordan mappestrukturen på PC'n skal være.

Jeg har satt opp min zoombrowser til å lage en ny mappe for hver dag bildene er tatt. Så om jeg er borte på en helgetur før jeg får lastet over bildene, så blir det opprettet 3 mapper på PC'n under den "hovedmappen" jeg har definert.

EOS utility kan jo også brukes hvis du *må* laste ned via kameraet.

Videre lar vel både Adobe Bridge/Albums, Picasa og andre fotoprogrammer deg laste ned bilder fra kortleser til en egendefinert mappestruktur.

Lenke til kommentar

Her var det mange gode innspill, hjelper å se ting fra en litt annen vinkel, ja.

Jo, ZoomBrowser fulgte med, har bare ikke tenkt på å bruke den slik.

Har brukt EOS Utility for å hente over bildene.

Jeg har fått såpass mange gode forslag at jeg setter denne som løst, jeg.

Kommer heller tilbake om jeg kjører meg fast.

Endret av oldis
Lenke til kommentar
Den viktigste mangler for Vista 64 bits - Camera Raw Codec-en.

Tom

Olympus er så vidt jeg vet de eneste som har gitt ut codec som fungerer under 64-bit Vista.

For Canon sin del så kan man fint installerer 32-bits versjonen av codec'en under Vista 64 og den vil fungere dersom man bruker et 32-bits explorer vindu: %windir%\SysWOW64\explorer.exe

Det finnes også 3dje parts codec som fungerer utmerket under 64-bit Vista, jeg bruker denne selv: http://www.ardfry.com/cr2-codec/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...