Luske_Ludvig Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hei! Har endel mispel som jeg ønsker å fjerne for å bruke området til plen og parkeingsplass. Ca 200 kvm. Har prøvd å klippe bort, men det er vanvittig mye arbeid. Hvor lenge må det ligge plast over før planten dør? Hvilken gift fungerer? Salt? Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei! Har endel mispel som jeg ønsker å fjerne for å bruke området til plen og parkeingsplass. Ca 200 kvm. Har prøvd å klippe bort, men det er vanvittig mye arbeid. Hvor lenge må det ligge plast over før planten dør? Hvilken gift fungerer? Salt? Ekte Raundrop .Men det er bare bøndene som får kjøpe. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er nok bedre å grave de opp med roten om du skal ha plen der. Der du skal ha parkeringsplass må du uansett ha vekk jord i tillegg. Lei deg en minigraver. Roundup vil drepe de, men da står du igjen med en masse døde busker, og du er egentlig kommet like langt. Det er forresten ikke bare bønder som får kjøpe "ekte" Roundup. En trenger et sertifikat, for å få dette trenger du et kurs + en prøve i tillegg til at sprøyting må inngå i jobben din. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Hei! Takk for svar. Fant ut på fk.no at det var nødvendig med et sånt kurs. Da jeg var liten (14 år) fikk jeg kjøpt sodaklorat - ugressmiddel. Men vi brukte dette stoffet til helt andre ting enn på planter. Har lagt en pressening over plantene. Så nå får det råtne og dø under der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå