Binders' Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hei. Hadde egentlig tenkt til å oppgradere den gammle pc'en min slik at den kunne dra Crysis og GTA 4 med alt på max i Full-HD Men er redd at delene i den er litt for gammle til å klare dette. Hvertfall, jeg satt opp en ny rig jeg tror vil klare begge spill med alt på max, eller hva tror dere? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98793. NB: Tenkte å klokke prossesoren litt Er det noen deler jeg burde bytte ut? Og, er det noen som har forslag til skjerm, må ha Full-HD, ikke mindre enn 20" og ikke større enn 24"? Takk for alle innspill Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Syns det virker merkelig å legge så mye penger i 2 meget dyre skjermkort, når både ATI og NVidia snart står på trappene med nye kort med directX 11. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Syns det virker merkelig å legge så mye penger i 2 meget dyre skjermkort, når både ATI og NVidia snart står på trappene med nye kort med directX 11. Når kommer Dx 11 kortene da? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Ryktene sier at ATI-kortene kommer 23. september, NVidia er usikkert. Følg med i Den store ATI 5xxx-tråden, der skal det være rimelig enkelt å holde seg oppdatert. Du velger naturligvis helt selv, og jeg er langt ifra den med mest peiling på PC, men når man legger en så betydelig sum som du i en maskin, bør man i det minste få noe som er rettet mest mulig mot fremtiden. Uansett; lykke til med kjøpet ditt EDIT: Tråden jeg linket til er begynt å bli rimelig lang, sikkert greit å begynne med de siste par sidene, samt 1. post. Endret 13. september 2009 av JacEr Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Ryktene sier at ATI-kortene kommer 23. september, NVidia er usikkert. Følg med i Den store ATI 5xxx-tråden, der skal det være rimelig enkelt å holde seg oppdatert. Du velger naturligvis helt selv, og jeg er langt ifra den med mest peiling på PC, men når man legger en så betydelig sum som du i en maskin, bør man i det minste få noe som er rettet mest mulig mot fremtiden. Uansett; lykke til med kjøpet ditt Enig i det du sier SÅ tror jeg venter litt å ser an når Dx 11 kortene kommer. Jeg kan evt. kjøpe pc'en jeg har over, men kun med 1 GTX 295 og selge kortet når Dx 11 kommer, vet av en som tenker å oppgradere Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Som det blir nevnt over kommer snart Dx 11, er det andre deler der det i nærmeste framtid kommer nye og bedre produkter? CPU osv? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Vel, Windows 7 kommer 22. august, og Intels "Gulftown" core i9 kommer sannsynligvis i 2. kvartal av 2010. Denne prosessoren har seks kjerner istedenfor 4, og har 12 MB cache mot core i7s 8 MB. Hva prisen blir på herligheten kan man bare gjette på. Core i9 skal bruke 1366-sokkelen, men om dagens hovedkort støtter den vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Vel, Windows 7 kommer 22. august, og Intels "Gulftown" core i9 kommer sannsynligvis i 2. kvartal av 2010. Denne prosessoren har seks kjerner istedenfor 4, og har 12 MB cache mot core i7s 8 MB. Hva prisen blir på herligheten kan man bare gjette på. Core i9 skal bruke 1366-sokkelen, men om dagens hovedkort støtter den vet jeg ikke. Gulftown høres jo heftig ut Men tror du spill vil kunne dra nytte av alle 6 kjernene? Er det i det hele tatt noen spill som bruker 4 kjerner i dag? Endret 13. september 2009 av Binders' Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det er alltid noe nytt og bedre rett rundt hjørnet i PC verden, en kan ikke alltid vente på det nye skjønner du. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Vil tro flere og flere spill vil kunne ta i bruk multikjerner etter hvert som det blir mer og mer vanlig. Men er enig i Marius5051s utsagn at man kan ikke bare sitte på gjerdet. Det vil alltid ligge nye teknologier 6-12 mnd frem i tid, og man blir sittende å vente istedenfor å utnytte det som er her i dag. Jeg ville uansett ventet på directX 11 da kortene kommer til å bli mye kraftigere enn det som er i dag, og det som er i dag sannsynligvis kommer til å falle merkbart i pris. Endret 13. september 2009 av JacEr Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Det er alltid noe nytt og bedre rett rundt hjørnet i PC verden, en kan ikke alltid vente på det nye skjønner du. Så du mener det ikke er mye vits i å vente på i9? Tror du en i7 vil holde i en 3-5 år? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Den vil vel ikke holde til de mest krevende spillene som kommer ut om 5 år, men det vil ikke i9 heller. Ifølge Moores lov vil datamaskiners kapasitet dobles ca hvert 2. år, så sånn sett spiller det ingen rolle når man kjøper, man vil alltid bli utdatert . Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det er umulig å spå fremtiden. Om systemet vil vare i 3-5 år? Hvis det er de fysiske komponentene du tenker på er det en god mulighet for det. Vil et system kjøpt i dag trekke grafikkbeist som kommer om 5 år på maks? Neppe. i9 ville jeg ikke ha ventet på. For det første gir i7 nok kraft for ditt bruk intil videre, samt at prisen er ukjent. Det skulle ikke forundre meg om i9 koster mer enn det smaker for oss normale forbrukere. Dette er dog rene spekulasjoner og regelrett synsing. Du har et godt oppsett her nå, kjøp det og nyt det. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Takker igjen for svar Jeg begynner å lure på om jeg burde gå for vannkjøling, istedet for Noctua kjølern. Noen som har noe forslag til ok vannkjølings kit? Har tenkt til å klokke til minst 3 ghz, og når jeg først kjøper et sikkelig system kan jeg invistere i vannkjøling med det samme, eller mener dere Noctua kjølern vil være god nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå