Donkrs Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Penger til folket... Her er en nyhet som gir deg grunn til å puste lettet ut: Om fem år blir Oljefondet trolig mer enn dobbelt så stort som nå. Sannsynlig Sjeføkonom Steinar Juel i Nordea mener prognosen virker sannsynlig. Det er ikke usannsynlig at Oljefondets aksjeinvesteringer vil kunne doble seg i verdi i løpet av noen år, sier Juel. Hva vil en oljeformue på over 5500 milliarder bety for folk? La oss si vi deler et oljefond på 5590 milliarder imellom oss, og vi alle får rundt en million kroner. Du kan ikke leve fett på avkastningen av en million. Vi må nok fortsatt belage oss på å jobbe litt her i landet. Arbeidskapasiteten vår er fortsatt den største verdien vår. Vil du ha din del av pengene? Kampanjens adresse http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2282 Endret 13. september 2009 av Donkrs Lenke til kommentar
Donkrs Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 PENGER TIL FOLKET...Her er en nyhet som gir deg grunn til å puste lettet ut: Om fem år blir Oljefondet trolig mer enn dobbelt så stort som nå. Sannsynlig Sjeføkonom Steinar Juel i Nordea mener prognosen virker sannsynlig. Det er ikke usannsynlig at Oljefondets aksjeinvesteringer vil kunne doble seg i verdi i løpet av noen år, sier Juel. Hva vil en oljeformue på over 5500 milliarder bety for folk? La oss si vi deler et oljefond på 5590 milliarder imellom oss, og vi alle får rundt en million kroner. Du kan ikke leve fett på avkastningen av en million. Vi må nok fortsatt belage oss på å jobbe litt her i landet. Arbeidskapasiteten vår er fortsatt den største verdien vår. VIL DU HA DIN DEL AV PENGENE ??? Kampanjens adresse http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2282 Post denne på facebook,msn,forum,blogger osv.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Joda, ein underskriftskampanje på nettet er sikkert det som skal til for at regjeringa skal dele ut 5500 milliardar til det norske folk. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Jeg tror du ikke har forstått Formålet med statens pensjonsfond. Men lykke til! Endret 13. september 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Å herregud så lite gjennomtenkt. Tror dere virkelig på julenissen? Nå er eg ingen ekspert på økonomi, men å gjøre noe slikt som dette vil få konsekvenser. Store konsekvenser. Lenke til kommentar
Donkrs Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Ìkke alle stater tviholder på oljepengene. I Alaska deler de ut store deler av pengene til folket, hvorfor ikke gjøre det samme i Norge? http://e24.no/arkiv/article1120050.ece Er det bedre at de "gambler" på børsen ? Hva får DU igjen for pengene i dag? Hva om de taper pengene på børsen? hva skjer da ? Hvorfor ikke dele litt eller alt av pengene ut til folket? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Ikke akkurat mye diskusjon du får frem Donkrs. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Store og store fru Blom, en utbetaling på 5400 kroner når Alaskas fond er større målt per hode enn det norske er ikke store utbetalinger. Uansett, Norge har årlig siden 1975 blitt kåret til ett av verdens fire beste land å bo i så jeg får mye igjen. Gambling... selvsagt er det en risiko å handle aksjer, men dette er fagfolk som investerer i flere forskjellige firmaer for å kunne stå på flere bein, slik at om en aksje faller i verdi blir dette "inntjent" på en eller flere andre aksjer i stigendes kurs. Er det bedre at jeg som amatør blåser pengene på pils og Porsche? Nei, det er bedre å ha pengene på bok til den dagen vi trenger dem. Endret 13. september 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Donkrs Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Norge har et overskudd på mellom 100-400 mrd årlig! Som igjen brukes til nesten ingen ting, da dette legges til på børsen, hvorfor ha virtuelle penger, som kan gå tapt på børsen? Samtidig som Norge har blant de høyeste skatter og avgifter i Norden. Hvorfor ikke gi noe tilbake til folket? Det at jeg skrev at vi skal "dele" ut ALLE pengene dirkete til folket er å sette saken litt på "spissen" Men det er fint mulig å dele ut store deler av pengene til folket. vi kan dele ut pengene på mange måter ved å innvestere penger i Norge. skattelette,fjerne avgifter osv.. Og hvorfor ikke dele ut en liten bonus 1 gang i året til alle i Norge? Er dette så gale? Andre gjør faktisk dette, bare se på Alaska. Endret 13. september 2009 av Donkrs Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Og hva gjør vi når vi har delt ut alle pengene og det er slutt på oljen? Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Er dette så gale? Andre lang gjør faktisk dette, bare se på Alaska. Alaska er en stat i USA, ikke et land. Er forøvrig helt enig med deg, penger som blir "investert" i utlandet burde heller blitt investert her i Norge. Endret 13. september 2009 av TheDale Lenke til kommentar
Bata Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Norge har et overskudd på mellom 100-400 mrd årlig! Som igjen brukes til nesten ingen ting, da dette legges til på børsen, hvorfor ha virtuelle penger, som kan gå tapt på børsen? Samtidig som Norge har blant de høyeste skatter og avgifter i Norden. Hvorfor ikke gi noe tilbake til folket? Det at jeg skrev at vi skal "dele" ut ALLE pengene dirkete til folket er å sette saken litt på "spissen" Men det er fint mulig å dele ut store deler av pengene til folket. vi kan dele ut pengene på mange måter ved å innvestere penger i Norge. skattelette,fjerne avgifter osv.. Og hvorfor ikke dele ut en liten bonus 1 gang i året til alle i Norge? Er dette så gale? Andre gjør faktisk dette, bare se på Alaska. Sjekka historia til Nederland eller? Les den før du kommer mer tull. Lenke til kommentar
Donkrs Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 All sunn fornuft tilsier at det er uklokt å ha så mye penger 'på bok'. Det vil trekke til seg kaptialister som er ute etter pengene. Heller bedre å begrense vekst i oljefondet ved å tilføre mindre penger fra oljesalg - altså skru ned litt hastigheten på pumpene i Nordsjøen. OG BRUKE MER PENGER PÅ FOLKET. Min spådom er at når vi kommer til den dagen vi skal 'ta ut' pengene så er de bare ikke der. http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2282 Lenke til kommentar
Donkrs Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Når dollarkollapsen kommer i nær fremtid, så vil du kunne kjøpe 1 USD for kanskje 2-3 kroner. Når det skjer, hva skjer med Oljefondet som har investert så mye i USA? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Jeg vil tro forvalterne av oljefondet har solgt oss ut av USA lenge lenge før den tid. Edit: jeg stiller meg undrendes til at trådstarter først henviser til fordobling av oljefondet innen fem år, for så å male fanden på veggen ved at vi kan miste alt på aksjegambling og dollarkollaps. Endret 13. september 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Common sense is not so common after all. Om man skal begynne å betale ut oljepenger til folket så vil dette få konsekvenser både i forhold til en generell prisøkning, inflasjon, konsumprisindeks og sikkert mye annet(eg er som sagt ingen ekspert). Og om man ser på eksemplene du henviser til, hvor innbyggerne får 10-20k utbetalt, hvor stor gevinst har man av dette kontra å investere de i allmennyttige formål(skole, omsorg, veier osv)? Å få en utbetaling på 20k hadde vært veldig gøy der og da, men 20k strekker ikke langt, og når da disse er brukt opp så sitter man igjen med ingenting. Hva gjør man da? Tar opp lån? Ikke missforstå, eg er ikke fan av at vi skal spare oss til fant. Men på en annen side, hva har vi som enkeltpersoner egentlig gjort for å fortjene disse oljekronene? Eg kan ikke si at eg har gjort så veldig mye for de, og det tviler eg på at de fleste andre kan heller(av nyere generasjoner). Vi skal dermed være ytterst takknemlige for at vi har disse kronene som vi kan bruke på goder som alle har nytte av, og samtidig spare en god del til senere når oljen tar slutt. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) la oss si at hver eneste Nordmann fikk 1. mill. Da ville jo prisene i landet her steget i taket og den Norske kronen ville vært verdt omtrent like mye som Zimbabwe Dollar er nå.. Endret 13. september 2009 av Mchansern Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg lukter Siv Jensen her Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Donkrs Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Det er faktisk mulig, å dele ut oljepengene på mange måter: -- Fjerne avgifter, betraktelig skattelette osv. -- Bygge ut infrastruktur (Ja vet vi i Norge hva infrastruktur er?) -- Utdanne forskere -- Utdanne gode lærere -- Sørge for forskning i industri -- Sørge for forskning på universitetene 1. Hva får du igjen for oljefondet i dag? Er dette ikke bedre Å BRUKE pengene i Norge? Disse pengene tilhører oss (deg/meg). INGEN skal gi disse bort til noen andre snyltere! Vi bruker pengene til u-hjelp, børsen osv.. men "den vanlige mann i gaten". får ALDRI se noe til disse pengene, Har noe brukt oljepengene på dette ????? -- Fjerne avgifter, betraktelig skattelette osv. -- Bygge ut infrastruktur (Ja vet vi i Norge hva infrastruktur er?) -- Utdanne forskere -- Utdanne gode lærere -- Sørge for forskning i industri -- Sørge for forskning på universitetene -- OSV! Nå må dere våkne opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå