dan83 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 hei er det mulig for meg å gå inn til førstetjeneste, selv om jeg er 26 år og ikke er blitt kalt inn? Jeg har blitt kalt inn 2 gangern før, men har utsatt begge gangene pgr av skole! Har ikke hørt noe fra forsvaret de 5 siste årene så de har vell "glemt" meg Jeg er student nå, men er seriøst sugen på en forandring i livet, så tenker at kanskje forsvaret kan være en løsning!? Lyst til å være så mye som mulig ute i felten, så noen som kan fortelle meg hvor jeg eventuelt burde søke meg inn? Lenke til kommentar
McOlden Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 hei er det mulig for meg å gå inn til førstetjeneste, selv om jeg er 26 år og ikke er blitt kalt inn? Jeg har blitt kalt inn 2 gangern før, men har utsatt begge gangene pgr av skole! Har ikke hørt noe fra forsvaret de 5 siste årene så de har vell "glemt" meg Jeg er student nå, men er seriøst sugen på en forandring i livet, så tenker at kanskje forsvaret kan være en løsning!? Lyst til å være så mye som mulig ute i felten, så noen som kan fortelle meg hvor jeg eventuelt burde søke meg inn? du er vernepliktig fram til du er 44 år, men i fredstid fram til du er 28.. så tror sikkert det går bra hvis du ringer forsvaret, 03003.. Sats på Hæren du, hvis du vil være mest mye ute i felten... Lenke til kommentar
40mm Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Så lenge man driver å utsetter førstegangstjenesten selv, så øker tidsfristen for plikt til førstegangstjeneste til man fyller 33år. Så tar du kontakt med vernepliktsverket på 03003 så ordner de nok en inkallelse til deg. Vil du mye ut i felt og gjerne ha med en INTOPS tur i samme slengen. prøv å kom deg til 2.Bataljonen eller Panserbataljonen. (Ps: verneplikt og førstegangstjeneste er ikke den samme tingen, vernepliktig vil man være uavhengig om man har gjennomført førstegangstjenesten til man fyller 44år) Lenke til kommentar
frevild Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 God holdning, men var jeg deg, ville jeg ha unngått "vanlig" tjeneste hvor snittalderen er 20 for de menige og 22 for befalet. Jeg hadde iallfall ikke likt det noe særlig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 hei er det mulig for meg å gå inn til førstetjeneste, selv om jeg er 26 år og ikke er blitt kalt inn? Jeg har blitt kalt inn 2 gangern før, men har utsatt begge gangene pgr av skole! Har ikke hørt noe fra forsvaret de 5 siste årene så de har vell "glemt" meg Jeg er student nå, men er seriøst sugen på en forandring i livet, så tenker at kanskje forsvaret kan være en løsning!? Lyst til å være så mye som mulig ute i felten, så noen som kan fortelle meg hvor jeg eventuelt burde søke meg inn? du er vernepliktig fram til du er 44 år, men i fredstid fram til du er 28.. så tror sikkert det går bra hvis du ringer forsvaret, 03003.. Sats på Hæren du, hvis du vil være mest mye ute i felten... Du er vernepliktig i fredstid til du er 44 år, i krigstid tror jeg ikke det finnes noen grense. Du blir ikke kalt inn hvis du ikke har mottat innkalling når du er 28, med mindre du har fått utsettelse. Da er grensa 33. Har du gjennomført førstegangstjeneste, er du vernepliktig (kan innrulleres i HV, evt. i andre reserver) til du er 44. 55 hvis du er vernepliktig befal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå