Terradoc Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Jeg har ADSL 704 fra Telenor, og bruker standard oppkoblingsprogram. I pc'en min har jeg 2 nettverkskort, et til lokale nettverket (coax) og andre til adsl modemet såklart. Jeg bruker Win2000, og har slått på deling til de to andre maskinene (en med win98 andre med win2000). Sharinga virker på sin måte, men langt ifra alle sider vil vises, faktisk så er det nesten bare norske sider som vil vises. På tjenermaskinen med 2 nettkort går alle sider bra. Jeg har prøvd å skrive inn DNS adresser på nettkortene på andre pc'ene men uten bedring. RASPPPOE får jeg heller ikke til å virke, får bare ikke noe svar, har prøvd forskjellige ting men Telenor sier det skal virke uten å gjøre annet enn å installere protokollen så lage en dialup med raspppoe, jeg får ikke svar når den prøver å koble opp, men ser den har kontakt med modemet (lys blinker!). Hvis noen kunne hjelpe ville jeg ha vært dypt takknemmelig! --- pc: 800MHz Thunderbird Abit kt7-raid raid-0 2x30GB maxtor 512MB PC133 ram Cardexpert Geforce2mx golden sample SB pci128 lydkort via 4.33 drivere detonator XP ingen konflikter. Lenke til kommentar
HagEnuK Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 For og dele Telenor sin ADSL med andre maskiner i huset må man ha en Router. Lenke til kommentar
int20h Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Heisann. 1. Ring Telenor. Spør om de har fylt inn ALLE verdiene i abonnementet ditt. De har nemlig hatt store problemer med dette i det siste. 2. Konf. lankort 1 til å kople seg opp mot ADSL modemet. Dvs. installere RASPPPOE m/protokoll og legge til denne protokollen til lankort 1. 3. Ikke enable PPP for lankort 2 (som du bruker mot den andre PC-en). 4. PC-en med to nettverkskort i skal ha IP: 192.168.0.1. Slave-PC-en kan du sette til å detektere automatisk IP. (vil da sannsynligvis bli 192.168.0.2). Man trenger IKKE router for å dele Telenor ADSL på to maskiner - bare to nettverkskort i den ene. Jeg har neste samme conf som deg, men kjører adsl -> lankort1 -> pc1 -> lankort2 -> switch -> lankort3 -> pc2 Problemet her var at Telenor ikke hadde fylt inn nødvendige verdier på abonnementet - noe som Kundeservice faktisk ikke ser. Be teknisk ta en kikk på saken - de har flere saker løpende på dette nuh. Håper dette var til hjelp. (ADSL virker her nå) .int20h (nyhetsred.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå