Merko Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hei. Skal kjøpe min første SSD-disk så snart de har på lager. Jeg kan derimot ingenting om SSD, så må nesten spørre her. Sett flere nevner SSD-kontroller osv.. Er det noe ekstra greier jeg må kjøpe i tilegg til SSD-disken? Eller kan jeg bare kjøpe SSD, så koble den til som en vanlig harddisk? Jeg har hovedkortet: Gigabyte GA-P31-S3L, P31, Socket-775 som støtter: Diskkontroller ATA-100, Serial ATA-300 Vil en Intel oppgraderer X25-M GEN2 passe sammen med det uten noe ekstra tilkoblinger? Takker. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Sett flere nevner SSD-kontroller osv.. Er det noe ekstra greier jeg må kjøpe i tilegg til SSD-disken? Eller kan jeg bare kjøpe SSD, så koble den til som en vanlig harddisk? Kontrollern sitter inni disken (SATA [<-> Kontroller <-> NAND Flash minne]) og ellers er alt annet som en vanlig SATA harddisk. Det eneste du trenger er en standard SATA kabel og en SATA strømkabel fra PSUen. Endret 13. september 2009 av Svedge Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Ok. tusen takk for respons! da er det bare å bestille! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå