Gå til innhold

Velotech S6 Disc - Godt kjøp?


Thyristor

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har bestemt meg for å begynne å sykle igjen da det var min store lidenskap for noen år siden men da jeg fikk meg bil blei på en måte sykkelen lagt på hylla fordi det var "enklere" å kjøre de 4 kilometerne til en kompis.

Syklet oppimot 4 timer om dagen før og har vel i lengden tenkt til å komme meg opp på et nivå som gjør at jeg kan klare ihvertfall et par timer om dagen.

 

Dro til en sykkelforretning i går med hensikt om å kjøpe en sykkel som jeg kan sykle mye på og som er god å kjøre.

Budsjettet lå på opp til 7000 (klar til å sykles med) og endte opp med en Velotech S6 Disc av årets modell. Den var listet til 11 795,- men siden det straks er slutt på sykkelsesongen fikk jeg den for 7000 inkludert skjermer og støtte (400kr ekstra spart altså).

 

Det jeg i bunn og grunn lurer på er om dette var et godt kjøp til mitt bruk?

Hadde ikke store muligheten til å gå noe opp i pris da jeg har spart ganske lenge for å i det hele tatt få råd til denne.

 

Link til sykkelen

(Du må manuelt velge sykkelen da det bare går å linke til Velotech som merke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er Shimano SLX utstyr på den,det er meget bra .

 

Men hvilken bruk snakker du om?Sykle lang landeveien og kanskje litt på grus?

Da er dette ett bra kjøp,Shimano SLX pakke(bremser,gir,nav,krank)pakken koster litt under 4000 på tilbud kjøpt løst.

Jeg ville ikke vært misfornøyd med prisen..

Det viktigste er jo uansett sittestilling og størrelse.

 

En hybrid sykkel er ikke like rask på landeveien som er racer,men den tåler i tillegg fint grussykling, og lett terreng.

 

Har du ikke klikkpedaler til denne(klarte ikke å se om det var kombipedaler på),så vil jeg anbefale det.

Pluss ett par gode sykkelsko,en bib shorts med god "padding" eller sykkelbukser er jo ett must for langturer på sykkel (nå vet ikke jeg hva du bruker)

Alt dette er det mye salg på nå.

 

Ganske bra kjøp.

Lenke til kommentar
Er landeveissykling det går i ja. Er ingen grusveier i nærheten så regner ikke med at det blir noen sykling på grus med det første.

 

Er også klikkpedaler på den og har tenkt til å gå til innkjøp av sko, sykkelbukse og diverse annet utstyr når lønninga kommer inn nå den 15.

 

Da vil jeg ta meg den frihet å anbefale deg å kjøpe assos eller JX bibshorts,det er mye bedre enn mange av de billigmerkene,pluss at du får de til en bra pris på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...