Gå til innhold

Trenger hjelp med og kryptere disker i TrueCrypt

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en TrueCrypt kontainer på ca. 1GB der jeg putter småting som jeg ikke vil at hele verden skal se. Det fungerer greit egentlig, men har tenkt og gå steget videre og begynne og kryptere hele disker.

Jeg har tenkt og kryptere systemdisken og det er ikke noe stort problem og gjennomføre. Men jeg har også enda en intern disk pluss en ekstern en som jeg også vil kryptere. Jeg vet at det går an og lage en container som er like stor som disken og legge den på disken og putte alle filene mine der. Problemet med det er at jeg kjører Utorrent hele tiden på PC-en og den bruker filer som jeg har på de andre diskene mine (de 2 som ikke er systemdisk). Det vil si at viss jeg gjør det på den måten som jeg nevnte tidligere så må jeg først starte TrueCrypt også mounte volumet før jeg kan starte Utorrent hele tiden.

Finnes det en metode og gjøre dette litt enklere? F.eks at det blir slik som og kryptere systemdisken, altså at jeg skriver inn et passord før Windows booter også er alle diskene mine krypterte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istedet for passord kan du bruke keyfiles på de eksterne diskene og ha disse filene på den krypterte systemdisken. Gjetter på (men har ikke prøvd) at du kan starte opp truecrypt med parametre så den mounter diskene dine når du logger på maskinen. Legg den i startup-folderen eller no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...